روابط عمومی سپاه شهرستان زرند با تبریک فرارسیدن دهة کرامت به پاسداران وبسیجیان این شهرستان این دهه را فرصت مناسبی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت علیهم السلام دانست
کد خبر: ۸۸۹۳۹۱۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛بدون تردید دهه اول ذی‌القعده که به دهه کرامت نامگذاری شده، ایام پر فیض و پر برکتی است؛ اول این ماه شریف مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه‌ (سلام الله علیها)، روز ششم آن به عنوان بزرگداشت حضرت احمد ‌بن ‌موسی شاهچراغ (علیه السلام) مشهور شده و در روز یازدهم آن ماه ، شمس الشموس ،حضرت ابا‌الحسن علی ‌بن ‌موسی ‌الرضا (علیه السلام) متولد گردیده است از این رو باید در این دهه شاهد اوج شادی و سرور معنوی مشتاقان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام)  بود. دهه کرامت فرصت مغتنم و مناسبی برای ترویج و تعمیق معارف ناب اسلامی و فرهنگ حیات بخش اهل بیت  (علیهم السلام) به ویژه فرهنگ فاطمی و رضوی (علیهم السلام)  است.
 
این دهه خجسته و پربرکت ظرفیت مناسبی برای درک هر چه بیشتر آموزه های دین مبین اسلام و سیره متعالی  امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)  و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)  بوده که فرد فرد جامعه امروز باید در مسیر بهره گیری از آن تلاش کند. بدون شک تکریم و تعظیم دهه کرامت و برگزاری هر چه شایسته و پرمحتوای برنامه ها و جشن های این دهه عاملی مهم و تأثیرگذار در تقویت اعتقادات عقاید دینی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و حرکتی بزرگ در تعمیق باورهای دینی محسوب می شود. دهه کرامت تابلوی زیبای زندگی بانویی آسمانی است که دختران و زنان عصر ما نیز می توانند با تاسی به ایشان به بالاترین مراتب معنوی دست یابند .
 
این دهه با برکت یادآور لطیفترین علائق و مهر و وفای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است , مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت در راه برادر و امام خویش وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ را در فصل جوانی   برای او آسان کرده است. دهه کرامت و میلاد با سعادت این دو بزرگوار فرصتی مهم جهت اندیشیدن در اخلاق و رفتار خود و جامعه است .اندکی تامل بیانگر این حقیقت است که از مهمترین دغدغه های حضرت امام رضا (علیه السلام )  و خواهر بزرگوارشان, انسان سازی, پرورش انسانهایی کمال یافته و بسترآفرینی جامعه ای مطلوب است .. آشنایی با اندیشه، رفتار و کلام امام رضا (علیه السلام)  و حضرت معصومه (سلام الله علیها)  وظیفه‌ی همه‌ی ما را که در سنگر فرهنگی و انسان‌سازی جامعه سنگین‌تر می‌سازد.
 
این دهه فرصت مناسبی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت علیهم السلام است، تا در دریای خروشان آموزه‌های قرآنی، زمینه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام)  به ویژه امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) فراهم شود. تکریم و تعظیم ایام دهه کرامت زمینه ساز شرایط مناسبی است تا متولیان فرهنگی و نهادهای دینی بین المللی در جهت تقویت عقاید دینی جوانان و تعمیق باورهای دینی جامعه بهره لازم را ببرند.
 
مقتضی است در این دهه، شیفتگان و پیروان اهل بیت علیهم السلام هر چه بیشتر در بزرگداشت این موالید مکرم بکوشند و با برگزاری مراسم جشن و مولودی، شادی خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) را دو چندان سازند.  این جانب به نمایندگی از همه پاسداران وبسیجیان شهرستان زرند دهه کرامت ،میلاد مسعود کریمه اهل بیت (سلام الله علیها)  و امام رئوف شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)  را تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق کسب فیض و بهره مندی بیش از پیش از دریای فضائل و کرامات این انوار الهی را برای همگان مسالت می نماییم ."روابط عمومی سپاه شهرستان زرند"



ارسال نظرات