مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی در گفتگو با «بسیج»:
سجاد رضایی گفت: بسیج رسانه از طریق رسانه بخش مطالبه گری از مسئولان را پر رنگ تر می کند تا نظارت بر سینما و شبکه نمایش خانگی بیشتر شود و کمتر شاهد آسیب های این مورد بر فرهنگ جامعه باشیم.
کد خبر: ۸۸۹۳۸۶۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
نظارت بر شبکه نمایش خانگی مطالبه بسیج رسانه از مسئولان است
سجاد رضایی مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: شبکه نمایش خانگی در سالهای اخیر مورد رغبت کارگردان های زیادی از تلویزیون و سینما قرار گرفته و برخی از تولیدات آنها که توزیع شده اغلب چون با سود زیادی همراه بوده گرایش بقیه کارگردان ها را نیز به این سمت سوق داده است.

وی افزود: این سریال ها به دلیل رعایت نکردن برخی چارچوب ها فرصت حضور در شبکه تلویزیون را ندارند و این باعث شده که بخواهند سود این پروژه ها را از طریق شبکه نمایش خانگی به دست بیاورند.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی تصریح کرد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی بر عهده شورای نظارت وزارت ارشاد است و این نکته مهمی است که متاسفانه هم بر سینما و هم شبکه نمایش خانگی نظارتی در این مورد نمی شود.

رضایی گفت: باید در شورای نظارت و تایید و مجوز در وزارت ارشاد تغییر و تحول اساسی صورت بگیرد چرا که این شورا نسبت به موازین شرعی و عرفی و هنجارها و تاثیرات این سریال ها و فیلم ها بر اخلاق و فرهنگ عمومی جامعه کمتر توجه دارد.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی بیان داشت: مجلس باید ورود جدی به این قضیه داشته باشد و یکی از برنامه های مهم بسیج رسانه این است که سواد رسانه ای جامعه و خانواده ها به خصوص جوانان و نوجوانان را افزایش و ارتقاء دهد و این به وسیله کارگاه هایی صورت می گیرد که در سطح استان برگزار می شود.
وی گفت: مورد بعدی که بسیج رسانه زمینه سازی می کند این است که از طریق رسانه بخش مطالبه گری از مسئولان را پر رنگ تر کند تا نظارت بر سینما و شبکه نمایش خانگی بیشتر شود و کمتر شاهد آسیب های این مورد بر فرهنگ جامعه باشیم.




ارسال نظرات