خبرهای داغ:
خطیب جمعه گلپایگان

دیدار رئیس جمهور با فرماندهان ارشد سپاه نشانه کارآمدی این نیروی بزرگ انقلابی است

حجت الاسلام علاء الديني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گلپايگان:سپاه در زمینه تولید و سازندگی، وحدت ، اقتصاد و رفاه اجتماعی مردم در حال فعالیت است و امروز دیدار رئیس جمهور با فرماندهان ارشد سپاه نشانگر کارآمدی این نیروی انقلابی عظیم
کد خبر: ۸۸۹۳۸۱۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان به نقل از بیان نيوز،حجت الاسلام محمد علاءالدینی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های امروز نماز جمعه، ضمن توصیه به تقوای الهی و اشاره به ایام ولادت حضرت معصومه و امام رضا علیه‌السلام اظهار داشت : شخصی به امام رضا علیه‌السلام گفت خیلی بزرگوارید حضرت فرمود تقوای الهی ما را بزرگ کرده است و برترین شما کسی است که تقوا داشته باشد.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به مناسبت های پیش رو در هفته جاری ابراز داشت: نماز جمعه رحمت الهی است که طواغیت زمان در پنجاه سال حکومت پهلوی از این عبادت الهی جلوگیری می کردند و خداوند به ما عنایتی کرد و بحث نماز جمعه دوباره احیا شد.

وی با بیان اینکه بحث نماز جمعه چیز جدیدی نیست و اولین اقدام پیامبر در هجرت به مدینه خواندن نماز جمعه بود ادامه داد: برخی از امامان جمعه در محراب به شهادت رسیدند که اولین شهید محراب امیرالمومنین علیه السلام می باشد و این الگو در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نمودار بود.

وی با عنوان اینکه امامان جمعه مظهر اخلاق و عبادتند گفت: آیت الله مشکینی که هفته جاری سالروز وفات ایشان می باشد ، شخصیتی بودند که هم قبل از انقلاب و هم در بدو حوادث انقلاب و هم بعد از انقلاب خاطرات ایشان شنیدنی و گفتنی است.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان گفت:روش و سیره مان این است که از ائمه جمعه تکریم کنیم و به همین جهت باید از ائمه جمعه ای که در گذشته شهرستان تلاش نمودند تقدیر کرد.

وی افزود: اینها سرمایه های ارزشمند منطقه هستند سنگر عظیم نماز جمعه را رونق بخشیدند و با توجه به موقعیت و شرایط، نهایت جد و تلاش و تعالی فرهنگ نماز جمعه را به کار بردند.

خطیب جمعه شهرستان با بیان اینکه نماز جمعه و امامت جمعه باهم فرق می‌کند ابراز داشت: نماز جمعه با سابقه فراوان و کار آمد است اما امام جمعه موقت است اینطور نیست که سنگر برای ما همیشگی باشد

وی افزود: آنچه در این جهت ماندگار است سنگر نماز جمعه است و باید این سنگر را پر کنیم.

علاءالدینی ادامه داد: این سنگر سنگری است که برای وحدت هست و برای این است که دل و زبان ما یکی شود.

وی گفت: نماز جمعه سنگر ولایت و بیعت با ولایت است و مانند انقلاب اسلامی ماندگار است و انشاالله پرچم انقلاب اسلامی به دست مقام معظم رهبری به امام زمان سپرده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان اظهار داشت: ما در نماز جمعه به دنبال وحدت و رفع اختلافات هستیم و امیدواریم در این مدت کوتاه امامت جمعه گلپایگان با خاطره ای شیرین در ذهن مردم انقلابی ثبت شود.

خطیب جمعه گلپایگان تصریح کرد: نماز جمعه اثرات فراوانی دارد و اقتدار امروز ما بواسطه نماز جمعه است.

وی خاطرنشان کرد: این آتش به اختیاری که مقام معظم رهبری فرمودند مصادیق فراوانی دارد که یک مصداق آن نماز جمعه است.

علاء الدینی با بیان اینکه امروز وحدت و اقتدار ما ، ترس دشمن از ما و بیعت مجدد ما در هر هفته با امام زمان بواسطه نماز جمعه است اظهار داشت: با حضور در نماز جمعه مشکلات مختلف فردی، اجتماعی، مسائل سیاسی و ولایت مداری حل می شوند

علاء الدینی خاطر نشان کرد: قرآن کریم می فرماید خطبه های نماز جمعه کوتاه و قرائت نماز طولانی باشد اما متاسفانه باب شده اگر نماز جمعه را طولانی بخوانیم برخی اعتراض می کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز اگر ما پیروزی های جهانی مثل پیروزی در عرصه عراق را می بینیم و دشمنان نمی توانند اقتدار ما را ببینند به واسطه حضور شما ست بیان داشت: در این هفته دو اتفاق داخلی و خارجی شاهد بودید ،در اتفاقات داخلی دیدار فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ریاست جمهور بود که پیام های زیادی دارد.

امام جمعه گلپایگان اذعان داشت: در عین اختلاف سلیقه باید در کنار هم باشیم و مدیریت کنیم و فضا را پیش ببریم چون دشمن توطئه کرده است.

علاءالدینی ادامه داد: در اتفاق دوم شبکه من و تو وقتی این وحدت را در جمهوری اسلامی مشاهده کرد جلسه ای را با حضور کارشناسان مختلف برگزار کرد.

وی ادامه داد: یک کارشناس عرب زبان در این جلسه در پاسخ به کارشناسانی که اظهار نمودند سپاه، عراق و سوریه را جهنم کرده و در منطقه دخالت می کند اظهار داشت : سپاه بهشت آورده است و برای ما شهید داده و به ما افتخار و عزت داده است.

علاء الدینی ادامه داد: این کارشناس بعد عرب ها را زیر سوال می برد و می گوید بروید از عربستان و ترامپ بپرسید که چرا تروریست اند.

وی گفت: این بشارت امروز بواسطه وحدتی است که حاصل شده و در کنار آن می بینیم تحریم این نهاد مقدس توسط دشمنانی که دوست دارند سپاه پادگانی باشد اتفاق افتاده است.

وی افزود: سپاه در زمینه تولید و سازندگی، وحدت ، اقتصاد و رفاه اجتماعی مردم در حال فعالیت است و امروز دیدار رئیس جمهور با فرماندهان ارشد سپاه نشانگر کارآمدی این نیروی انقلابی عظیم و مقتدر در کنار نیروهای انتظامی است و ما فقط از سپاه صحبت نمی کنیم.

وی افزود: ارتش، نیروهای انتظامی و نظامی و سپاه یک هندسه هستند که تحریم می شوند وعزیزانی مثل سرلشکر سلیمانی که افتخار ماست و به عنوان یک فرمانده کارآمد، عراق عظمتش را مدیون ایشان می داند.

علاءالدینی خاطر نشان کرد: فرماندهان بزرگ عراق گفتند افتخار می کنیم سرباز این سرلشکر باشیم اما ایشان گفت نه ما افتخار می کنیم در کنار شما باشیم.

وی در پایان یاد آور شد: اینها عظمتی است که از نماز جمعه و از وحدت بر می خیزد انشاالله بتوانیم در این مدت کوتاه این رسالت را به خوبی انجام دهیم

ارسال نظرات