امام جمعه ابرکوه گفت: سکوت ننگین و خائنانه حکام عرب نشانه حمایت آنان از نقشه های شیطانی اسرائیل است.
کد خبر: ۸۸۹۳۷۶۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به تصویب تحریم های جدید علیه ایران، اظهار کرد: با این تحریم های گستره که توسط نمایندگان کور کنگره آمریکا تصویب شد معلوم می شود که این آخرین تیر آنهاست که در چله کمان گذاشته اند. غافل از اینکه فشارهای متعدد آنان، ملت ایران را آبدیده کرده و از نظر سیاسی موجب تحرک مسئولان شده است.

حجت اسلام حسینی تأکید کرد: این اقدام دستگاه دیپلماسی ایران را به موضع تقابل کشانده، رئیس جمهور را به واکنش مثبت وا داشته و زمینه رسوائی جهانی و انزوای بین المللی آمریکا را با عهد شکنی های آشکارشان فراهم کرده است.

حسینی ضمن تقدیر از مسئولین وزارت خارجه و رئیس جمهور در یکپارچه نشان دادن کشور، یادآور شد: همه می دانیم که سیاست انفعالی، دستاوردی جز زیاده خواهی، پرروئی و گستاخی مسئولین خام و بی تجربه واشنگتن ندارد. هدف اصلی آمریکا حفظ موجودیت اسرائیل است که بار دیگر سرنوشت قدس شریف و حقوق ملت فلسطین را به بازی گرفته و خشم عمومی ملت های مسلمان را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اسرائیل با قیام فلسطینیّان و مسلمانان جهان فهمید که هتک حرمت مسجدالاقصی، اعلان جنگ علیه جهان اسلام است و به همین دلیل از طرح یهودی سازی بیت المقدس و تغییر هویت مسجدالاقصی عقب نشینی کرد در حالی که سکوت ننگین و خائنانه حکام عرب حمایت از نقشه های شیطانی آنان بود.

خطیب جمعه ابرکوه در ادامه ضمن گرامیداشت روز «نماز جمعه» یادآور شد: نماز جمعه به عنوان پایگاه انقلاب، قرارگاه ایمان، بصیرت و تجلّی گاه حضور مؤمنین جهت نمایش وحدت، اُخوّت، همدردی و تبادل نظر بین آحاد مردم است؛ لذا هر کسی به هر نحو که نماز جمعه را تضعیف کند، در قبال امام و شهدا فردای قیامت مسئول است.

حسینی در رابطه با روز کارآفرینی اذعان کرد: در جامعه نباید جوان بی کار داشته باشیم؛ کارکردن به معنی زحمت کشیدن است نه پشت میزنشستن، کاغذ امضاء کردن و فرمان دادن! ما باید آموزش فنی و حرفه ای را راهکار کاریابی جوانان بدانیم زیرا سرانجام حرفه آموزشی همان تولید و اشتغال بوده که رقم زننده سرنوشت موفق کار و اشتغال جوانان است.

وی در خاتمه به مناسبت های هفته آتی از جمله شهات شیخ فضل الله نوری، دهه کرامت و حضور خادمان رضوی در شهرستان اشاره کرد.

لازم بذکر است نمازگزاران شهرستان ابرکوه، پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، جهت حمایت از مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع میانمار، در راهپیمایی شرکت کردند.

ارسال نظرات