فرمانده سپاه روح‌الله در مراسم تکریم و معارفه جانشین فرماندهی سپاه اراک:
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی مقاوت، اتحاد و ایمان به خدا را رمز پیروزی ملت ایران دانست و گفت: یکی از موضوعات قابل توجه در این جریان، چگونگی اتمام جنگ بود، خداوند به گونه ای جنگ را به پایان رساند که کسی نمی تواند مدعی شود که ما جنگ را تمام کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۹۳۶۴۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در مراسم تکریم و معارفه جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج اراک تاریخ را معلم انسان‌ها دانست و گفت: بایستی از حوادث تاریخی که سراسر عبرت هستند درس بگیریم. از جمله این رویدادهای تاریخی عملیات «مرصاد» است که می توان با عبرت از جریان این عملیات غرورآفرین به عنوان چراغ راه اینده بهره گرفت.

وی افزود: تحولات تاریخی قانون‌مند هستند و تصادفی و جبری نیستند بلکه تابع علت و معلوم و فرازمانی و فرامکانی‌اند. شاهد این ادعا هم کلام وحی است که که سرنوشت امت‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه تاریخ یک آئینه تمام عیار برای شناخت عوامل پیروزی و شکست است، خداوند شرط پیروزی را توکل آنان دانسته و به آنانی که در راه خدا جهاد می‌کنند وعده پیروزی داده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی در ادامه به بیان شرایط دوران دفاع مقدس در سال‌های آخر پرداخت و گفت: در پایان دفاع مقدس وضعیتی که بر جبهه‌ها حاکم بود به گونه‌ای بود که صدام از دهانه «فاو» تا شمالی‌ترین نقطه کشورمان حمله کرد و توانست خیلی از مناطق را به تصاحب خود درآورد و هرچه به پایان جنگ تحمیلی نزدیک‌تر می‌شدیم شرایط سخت‌تر می‌شد.

وی افزود: ایادی استکباری به شدت صدام را مورد حمایت قرار دادند تا جایی که امکانات، تجهیزات و کمک‌های مالی، مشاوره‌های نظامی و طرح‌های نظامی، از جمله تجهیزاتی شامل موشک‌هایی با قدرت و بُرد بالا، مدرن‌ترین هواپیماها نظیر میراژ ۲۰۰۰، هواپیمای سوخو و میراژ ۲۷، تانک‌های پیشرفته و هواپیماهای جاسوسی، انواع سلاح‌های شیمیای از سوی کشورهای اروپایی نظیر آلمان، نهایت کمک مالی و انسانی از سوی کشورهای عربی در اختیار صدام قرار دادند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: از سویی در درون کشور سه شعار وجود داشت یکی که شعار اصولی حضرت امام خمینی(ره) بود و آن هم «جنگ جنگ تا نابودی فتنه در عالم» بر طبق آیه «اشدا علی الکفار» و براساس آموزه‌های دینی ما بود و دیگری «جنگ جنگ تا پیروزی» و تفکر دیگر که امروز هم شاهد عده‌ای از این تفکرات هستیم، خواهان اتمام جنگ و انجام مذاکرات بود.

وی افزود: در نهایت فضا به سمت و سویی رفت که حضرت امام خمینی(ره) را به پذیرش قطعنامه مجبور کردند. ایشان از پذیرش قطعنامه به عنوان جام زهر تعبیر کردند و فرمودند شما فرزندان انقلابی هم اماده باشید که این دشمن قاتبل اعتماد نیست.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی ادامه داد: منافقین هم در چنین شرایطی که احساس کردند ایران در اوج ضعف قرار دارد با حمایت رژیم بعث و دیگر ایادی استکبار از محور قصر شیرین با تجهیزات کامل به کشور ما تجاوز کردند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: پیش از آن منافقین به دستور حضرت امام خمینی(ره) مورد عفو قرار گرفتند ولی به محض اطلاع از عملیات "فروغ جاوید" اسلحه به دست گرفتند و با کمک ارتش بعثی وارد خاک کشور شدند.

وی در ادامه به برخی از خاطرات خود در عملیات غرورآفرین "مرصاد" پرداخت و گفت: برای مقابله با این پیشروی مقرر شد لشکر ۷۱ روح الله از استان مرکزی عملیاتی را در منطقه مریوان انجام دهد که این عملیات لغو شد. پس از آن به دلیل تهاجم دشمن در مناطق جنوبی دستور یافتیم که با حضور در مناطق جنوب با دشمن مقابله کنیم اما زمانی که به کرمانشاه رسیدیم، حین استراحت موقت با عملیات منافقین رو به رو شدیم.

سردار پاسدار کریمی ادامه داد: تصمیم فرماندهان ارشد نظامی در این برهه تغییر کرد و مقرر شد لشکر ۷۱ روح الله در این منطقه عملیات انجام دهد. طرح عملیات مرصاد توسط لشکر ۷۱ روح الله طراحی شد و داوطلبانه اجرای آن را برعهده گرفت و قرار شد تا از پشت سر منافقین هلی بُرن کند و در واقع از پشت سر دشمن را غافلگیر کند و همزمان، دیگر یگان ها از مناطق دیگر علیه دشمن وارد عمل شوند.

وی به همکاری نیروهای مردمی برای مقابله با پیشروی منافقین اشاره کرد و گفت: از سمت دیگر علاوه بر برخوردهای پراکنده از سوی مردم عشایر، بخشی از ارتش جمهوری اسلامی و بچه های متفرقه قرارگاه رمضان، تیپ حضرت قائم از رزمندگان سمنان و انصارالحسین از نیروهای همدان نیز در منطقه چارزبر مقابل دشمن را سد کرده و با منافقین درگیر شدند. این اقدامات، پیشروی منافقین را کند کرد و برای فرماندهان نظامی فرصت مناسبی جهت تصمیم گیری در عملیات غرورآفرین مرصاد ایجاد کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به دستاوردهای مهم این عملیات بیان کرد: با حضور بچه‌های بسیجی و حضور مردم که با تمام توان آماده بودند همه چیز تغییر کرد و با اقتدار کامل به پیروزی رسیدیم. دستاوردهای این عملیات نباید هرگز فراموش شود و باید چراغ راهی برای ادامه مسیر قرار گیرد.

سردار پاسدار کریمی ادامه داد: این عملیات دستاوردهایی داشت که همواره باید مورد توجه قرار گیرد. نباید فراموش کنیم که اگر بر خدا توکل کنیم وعده خدا پیروزی برای مومنان است. از طرفی منافقینی که فکر می کردند پیروزی نهایی را کسب می کنند به سزای عمل خود رسیدند.

وی افزود: یکی از موضوعات قابل توجه در این جریان، چگونگی اتمام جنگ بود، خداوند به گونه ای جنگ را به پایان رساند که کسی نمی تواند مدعی شود که ما جنگ را تمام کرده‌ایم. اینکه رزمندگان از ضعف مقطعی مجددا به اوج قدرت خود رسیدند، عنایتی الهی بود که شامل جبهه اسلام شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در اوج ضعف پیروزی نصیب جبهه حق شد اگر می‌خواهیم همیشه پیروز باشیم باید به خدا توکل کنیم و از عده و عوده دشمن هیچ نهراسیم. اگر توکل داشته باشیم همین فرهنگ مقاومت امروز هم در سوریه، عراق، لبنان و... پیروزی آفریده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سپاه متکی به ابزار و امکانات نیست و خیلی مواقع با کمترین امکانات کارهای بزرگی را رقم زده است.

در پایان مراسم از زحمات سرهنگ پاسدار محمدرضا عسگری تقدیر و سرهنگ پاسدار دستجانی به عنوان جانشین فرماندهی سپاه ناحیه اراک معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات