خبرهای داغ:
مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی:
مدیر تعلیم وتربیت سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: طرح یاوران ولایت دانش آموزی از امروز آغاز شده و تا 17 مردادماه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۹۳۵۹۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

حجت الاسلام صدیقی پور، مدیر تعلیم وتربیت سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح یاوران ولایت یکی از برنامه های اساسی و کاربردی سازمان بسیج دانش آموزی است که به جهت کادرسازی و تربیت فرماندهان واحد مقاومت پیشگام هر ساله در فصل تابستان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: امسال طرح یاوران ولایت از امروز هفتم مرداد ماه آغاز می شود و تا 17 مرداد ادامه دارد که پنج روز اول آن مختص برادران و پنج روزبعد آن مختص خواهران می باشد.

حجت الاسلام صدیقی پور گفت: تعداد افرادی که امسال در این طرح شرکت می‌کنند شامل 100 نفرخواهر و 100 نفر برادر است که در این دوره آموزش‌هایی که از قبل تعریف شده وهم چنین آموزش‌های کاربردی را می بینند
.

وی تصریح کرد: دانش آموزان تا زمان برگشت از این دوره این آموزش‌های کاربردی را در سطح مدرسه ای که مشغول به تحصیل هستند می بینند و به عنوان فرمانده ی واحد مقاومت پیشگام ایفای نقش می‌کنند که بعضا یک تا دوسال به عنوان فرماندهان واحد بعد از آموزش محسوب می شوند
.

مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی ، هدف اصلی اجرای این دوره را کادرسازی برای واحدهای مقاومت دانست و افزود: در این چند ساله سیاست اصلی سازمان بسیج دانش آموزی کل کشور، میدان دادن به جوانان است که از معدود جاهایی هستیم که نمونه عینی را به معنای واقعی در بسیج دانش آموزی پیاده کردیم و تنها در حدحرف نبوده و خود دانش آموزعهده دار منصب فرمانده‌ی واحد مقاومت بوده اند.

حجت الاسلام صدیقی پوراظهارکرد: بسیج دانش آموزی حدود 200 نفر از دانش آموزان را تحت پوشش برنامه‌های این سازمان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که نسبت به سال گذشته استقبال از طرح یاوران ولایت بیشتر شده است، گفت: در ابتدا پیش بینی می شد 100 دانش آموز دختر و پسر برای این طرح ثبت نام کنند اما پس از اتمام ثبت نام ها، شاهد رشد چشمگیر استقبال دانش آموزان بودیم.

مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: به تعبیر حضرت علی (ع) قلب جوان مانند زمین آماده وبکر برای کشت است هرچه که در آن کاشته شود می‌تواند برداشت و درو شود؛ به این ترتیب هر گونه برنامه ای برای دانش آموزان داشته باشیم قابلیت اجرایی و عملی شدن خواهد داشت.

حجت الاسلام صدیقی‌پور گفت: با توجه به اینکه گیرایی جوانان بالا است و ذهن فعال و آماده ای دارند هرگونه آموزشی که به جوانان داده شود می تواند کمک کار آنها بوده و در رشد علمی و درسی آن‌ها تاثیر داشته باشد
.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزانی که در طرح ولایت شرکت می کنند جزء نخبگان هستند افزود: شرط معدل، داشتن روحیه جهادی، اخلاص و انگیزه برای کار در بسیج و هم چنین انگیزه های قوی الهی و معنوی از جمله شرایط اولیه برای حضور دانش آموزان در طرح ولایت است.


حجت الاسلام صدیقی پور با بیان این‌که تجربه نشان داده که آموزش های طرح یاوران ولایت تأثیر گذار بوده است افزود: طبق آموزش‌هایی که در این طرح ارائه می شود تاکنون دانش آموزان نخبه کشوری و فرمانده هان واحد و تراز ملی تربیت کردیم و برخی از این دانش اموزان توانسته اند دکترای افتخاری از دانشگاه‌های خارج از کشور کسب کنند و یا برای تحصیل در دانشگاه امام صادق(ع) و سایردانشگاه‌های مطرح کشور قبول شوند
.

وی اذعان کرد: به نظر می‌رسد که نقش دادن به دانش آموزان، شرکت در این فضاها، باور کردن جوان ها این گونه خروجی‌هایی دارد و اگر به آنها مسئولیت بدهیم می تواند تأثیر گذار باشد که مصادیق آن در بسیج دانش آموزی کم نیست و کسی که این آموزش ها را دیده باشد خمیرمایه ای برای فعالیت در مدارج بالاتر در دانشگاه کسب می کند.


مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: اگربتوانیم در این مسیراساسی برنامه ریزی کنیم و جوانان را باور داشته باشیم مطمئنا آینده ی روشن و درخشانی خواهند داشت
.

حجت الاسلام صدیقی پور با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص میدان دادن به جوانان خصوصا تشکلات امین گفت: این تشکلات مثل بسیج دانش آموزی در سطح مدارس مشغول به فعالیت هستند که با میدان دادن به دانش آموزان می تواند چراغ راهی برای آنها و اتمام حجتی برای مسئولین نیز برای حمایت باشد.

وی تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش در این عرصه حمایت هایی را انجام می دهد که شاید این حمایت ها مستقیم نباشد، در این مسیر آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی دو بالی هستند که می توانند ایفای نقش کنند و یک کاری را به ثمر برسانند
.

مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان این که در اجرای کلاس های طرح ولایت از سخنرانان و اساتید استفاده می شود گفت: در این طرح مشکل خاصی در استان نداریم و نهاد های مقاومت حمایت های مادی و معنوی در این دوره داشتند اما هنوزنیازمند حمایت هستیم.

حجت الاسلام صدیقی پورعنوان کرد: در این طرح یک سری برنامه های ثابت انجام شده است که شامل محتواهای مهارتی، بصیرتی، تربیتی و عقیدتی است که سرفصل های آن مشخص و تعریف شده است
.
مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: همچنین در اجرای این طرح از چند دانش اموز نخبه به عنوان استاد استفاده می شود که این کار بدیهی است و کمتردیده شده است، اما این دانش آموز نخبه بهتر می تواند در موضوعاتی که اشراف وتسلط کافی دارد را به هم نوع و هم سن خود منتقل کند و به او حس خود باوری دهد.


حجت الاسلام صدیقی پوربیان کرد: طرح ولایت در مقطع متوسطه ی دوم اجرا می شود که این سبب می شود تا استعدادهای نهفته جوانان بالفعل وشکوفا شود
.

ارسال نظرات
پر بیننده ها