خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست و تجربه نشان داده است، اعتماد به گرگ های استکباری ساده لوحی است.
کد خبر: ۸۸۹۳۵۷۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست و تجربه نشان داده است، اعتماد به گرگ های استکباری ساده لوحی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجد النبی برگزار شد با اشاره به فرارسیدن موسم حج اظهار کرد: آیین عبادی حج همایش بزرگ و بین المللی مسلمانان جهان است که عظمت و عزت آنها را به نمایش می گذارد.

خطیب جمعه قزوین درخصوص هفتم مرداد سالروز فرار بنی صدر هم گفت: بنی صدر در شرایطی که با رای مردم به ریاست جمهوری رسید به جای سپاسگزاری و شکر خداوند مغرور شد و در صدد آسیب زدن به اسلام برآمد و با جهالت و نادانی خود باعث شد گرفتار و در به در شود و این ماجرا ما را به یاد حدیث امام حسن عسگری می اندازد که اگر انسان عزت مند و آبرومند حق را رها کند خوار و ذلیل می شود و هر انسان ضعیفی که به حق متوسل شود، خداوند او را به عزت می رساند.

وی اضافه کرد: هر کجا که حق مطرح شود، باید خود را فدای حق کنیم. مانند امام راحل(ره) که تمام زندگی خود را در مسیر حق سپری کرد و امروز نیز رهبری پای حق ایستاده و خداوند نیز بر اقتدار ولایت افزوده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در عهد کنونی نیز مصداق واقعی آیات الهی در حوادث مختلف دیده می شود و مقاومت مظلومانه مردم فلسطین و عقب نشینی صهیونیست ها از نمونه های بارز حمایت خداوند از انسان های مظلوم و حق طلب است.

عابدینی یادآور شد: ملت ما نیز به خوبی دریافته است، هر جا که مقاومت کرده است، مانند دوران مقدس و دفاع از حرم اهل بیت و هرجا ایستادگی کرده است پیروزی نصیبش شده است و این مسیر باید همواره تدوام یابد.

وی افزود: جبهه اسکتباری امروز هم به قصد محاصره جمهوری اسلامی ایران در پاکستان شرارت کرده و در افغانستان حضور یافته و عراق را نیز به تصرف درآورده تا نیت پلید خود را توسط تروریست های داعشی پیاده کند و با به راه انداختن جنگ نیابتی در کشور یمن و وادار کردن حاکمان بحرین به ظلم بر مردم خود قصد داشت کشور ما را هم محاصر کند. اما به لطف الهی و ایستادگی مردم نه تنها محاصره و تحریم ها شکسته شد بلکه پای امریکا نیز در منطقه در حال غرق شدن است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه گفت: امروز در بلندی های جولان، غزوه و فلسطین مردم در برابر رژیم صهیونیستی قیام کردند و در درون سرزمین های اشغالی نیز مسلمانان محاصره شده توانسته اند مسلح شوند و به پیروزی های ارزشمندی دست یابند.

اعتماد به امریکا ساده لوحی است

خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز اعتماد به استکبار جهانی را اشتباهی بزرگ دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی تاکنون هر جا به خداوند اعتماد کرده به پیروزی رسیده است و هر جا به دشمنان اعتماد کرده خسارت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زیادی را متحمل شده است.

وی بیان کرد: برای ما کامل ثابت شده است هر چه بیشتر سیمان و بتن را در تاسیسات اتمی خود تزریق کردیم، زمینه تحریم امریکا بیشتر شد و هیچ دستاورد و خیری برای ما نداشته است.

عابدینی افزود: در مذاکرات هسته ای هیچ سودی نصیب کشور نشد و متاسفانه امروز هم تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان از اینکه به مردم گزارش دهند، واهمه دارند و به نظر می رسد چیزی برای گفتن ندارند.

امام جمعه قزوین اظهار داشت: باید از این حوادث درس بگیریم و بدانیم هر چه که دشمنان خواستند ما انجام دادیم و بساط هسته ای ما را جمع کردند و امروز با آرای سنای امریکا تحریم های جدیدی را علیه ما تصویب کردند. لذا باید کلام خداوند را سرلوحه کار خود قرار دهیم و بدانیم هیچ عهد و پیمانی با امریکا نمی تواند به نتیجه برسد و این کشور به هیچ تعهدی پایبند نیست و اعتماد به گرگ ها ساده لوحی است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: دو حزب جمهوری خواه و دموکرات امریکا مانند گرگ هایی هستند که وقتی به کشوری طمع می کنند، برای رسیدن به منافع خود به وحدت شیطانی می رسند و با بسیج همه امکانات خود در مسیر اهداف استکباری حرکت می کنند. لذا ما نیز باید مراقب دشمنان باشیم و وحدت و انسجام در داخل را جدی بگیریم.

عابدینی گفت: در شرایط حساس کنونی و در منازعات سیاسی در داخل کشور باید با هر گرایش، حزب و جناحی که هست با وحدت ایمانی در مقابل دشمنان بایستیم و نگذاریم منافع ملی و عزت و اقتدار کشور از سوی دشمنان آسیب بیند.

فتنه و انحراف در حال اتحادند

خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز اظهار داشت: این روزها شاهد وحدتی بین جریان های انحرافی و فتنه گران هستیم که این جریان نشان داد که حوادث اخیر هیچ فرقی با جریاناتی که فتنه گران ایجاد کردند ندارد و به نظر می رسد فتنه و انحراف به هم رسیده است و دنبال وحدت هستند تا به نظام آسیب برسانند لذا مردم باید در برابر این جریان نیز هوشیار باشند.

حجت الاسلام عابدینی در پایان درگذشت آیت الله مشکینی و آیت الله نوری را تسلیت گفت.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها