خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: پازل خدمتی با همراهی همه مسئولان و مردم کامل می شود از این رو استقلال دستگاه قضایی در تعامل با سایر دستگاه ها و مردم منافات ندارد.
کد خبر: ۸۸۹۳۵۶۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جمال انصاری روز شنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا که در سالن اجتماعات اداره ارشاد برگزار شد، بیان داشت: همه با متن و محتوای کار دستگاه قضایی ناآشنا نیستید، افراد در کار دستگاه قضا اگر آشنایی عمیق نداشته باشند ولی به مشکلات و فرایند کاری قضایی آگاهی دارند.

وی ادامه داد: اگر بگویئم کار دستگاه قضایی سخت است، این سختی چه در بخش مرافعه ای که بخش عمده کار ماست و چه در سایر بخش ها وجود دارد چراکه در بخش احقاق حق و هر جا که کار احقاق حق در میان باشد حتی در محیط کوچک، اجرای چنین موضوع مهمی کار سختی دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: به هر حال دستگاه قضا مکلف به انجام کار سختی است که در قوانین عادی و مختص قرار است بهترین مولفه های احقاق حق و اجرای عدالت را فراهم کند از برای همین است که مطالبات دستگاه قضایی روزافزون است.

وی اضافه کرد: مطالبات از دستگاه قضایی وجود دارد و این مطالبات از سایر دستگاه ها نیز به تناسب تکالیف و اختیاراتشان وجود دارد و ما در افزونی مطالبات مردمی می خواهیم اجرای حق و عدالت را در جامعه شاهد باشیم.

انصاری تصریح کرد: از این رو لازم است که بهترین شیوه ها را بکارگیریم تا دغدغه های مردم را کاهش دهیم، دستگاه های حاکمیتی می توانند صد درصد امنیت روانی را ایجاد کنند که این سخن ادعایی نامحقق و اغراق آمیز نیست ولی اگر همه تلاش کنند و شیوه های خود را عوض کنند و متغیرهای جدید را ایجاد کنند، تحقق این خواسته شدنی است.

وی اضافه کرد: این متغیرها افزایش پیکره سازمانی نیست بلکه تلاش بر این است که پاسخگوی مردم در اقصا نقاط استان باشیم؛ مردم انتظار دارند بهترین فرایندها را از مسئولان ببیند و این انتظار بجایی است و ما به عنوان مدیران باید بهترین سازوکارها را برای تأمین حقوقی مرد فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی اقتدار دارد و هر روز اقتدارش رشد می یابد البته این اقتدار از قانون اخذ شده است که این اختیاز مأذون از رهبری است ولی ما اذعان داریم که بدون تمسک با همه مقامات استانی و شهرستان نمی توانیم رسالت خدمتی خویش را به خوبی ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: پازل خدمتی با همراهی همه مسئولان و مردم کامل می شود از این رو استقلال دستگاه قضایی در تعامل با سایر دستگاه ها و مردم منافات ندارد.

انصاری عنوان کرد: اگر سایر دستگاه ها همراهی مناسب نداشته باشند دستگاه قضایی توفیق چندانی نخواهد داشت، سختی کار و حلاوت کار این است که در عین استقلال و اقتدار باید متعامل و منعطف باشیم.

وی توضیح داد: البته قرار نیست در سیاست ها تکلیفی خود کوتاه بیاییم و یا در حفظ حقوق مردم حتی ذره ای تضییع هم شاهد باشیم از این رو همانطور که تلاش می کنیم کسی که مطالبه زیادی دارد را پاسخ دهیم برای کسانی که مطالبات اندک هم دارند، دغدغه داریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: بدون تمسک و توسل به همیاری و همکاری شما مردم و مسئولان نمی توانیم موفق شویم اگر در مقیاس استانی می خواهیم توفیق داشته باشیم روش های خود را ضابطه مند کنیم و از فرصت ها بهره بهتر ببریم.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها