مسئول بسیج دانشجویی لرستان با انتقاد از عقد قرارداد توتال گفت :قراردادهای ipc در شأن عزت ،اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی ایران نیست.
کد خبر: ۸۸۹۳۵۳۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ،حسین محمدی فر؛مسئول بسیج دانشجویی لرستان در رابطه با امضای اولین قرارداد نفتی به سبک ipcاظهار داشت:بر طبق قراردادهای نفتی آی پی سی ۵۰درصد محصول اکتشافات، حفاری، توسعه،تولیدات و بهره برداری های نفتی به مدت ۲۵سال به طرف خارجی واگذار می شود و باوجود مجرب ترین و بهترین تیم ها در زمینه مهندسی مخزن، نفت و شیرین سازی میعانات گازی برای کم و زیاد بهره برداری های نفتی باید از طرف خارجی اجازه گرفت.

محمدی تأکید کرد:این قراردادها در شأن عزت ،اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی اظهار داشت: وقتی که کارشناسان و مهندسین نفتی ما می توانند کار را انجام دهند ،همانطوری که در شرایط تحریم انجام دادند چه نیازی است که شرکت های بد عهد خارجی با ۱۰برابر قیمت مجری این کارشوند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان افزود: رهبری بارها بر استفاده از نیرو،استعداد و ظرفیت داخلی تأکید داشته اند چرا که تنها راه برون رفت بسیاری از مشکلات اقتصادی تکیه واعتماد به توان مهندسین و دکترین جوان سرزمین کشور است.

محمدی با اشاره به منابع غنی نفت و گاز کشور تصریح کرد: همان افرادی که کرسنت را امضاء کردند امروز با عقد قراردادهای نفتی موسوم به ipcکشور را در مقابل شرکت های خارجی که قطعا زیر نظر سلطه گران و استعمارگران است ضعیف نشان می دهند این در حالی است که آن ها به نفت ، گاز و منابع زیرزمینی ما نیاز دارند.

وی با اشاره به سوابق سوء شرکت توتال در ایران گفت: با شرکتی عقد قرارداد شده که سابقه ی بدعهدی وتعویق هشت ساله توسعه فاز ۱۱پارس جنوبی درسال۸۷را داشته است؛ اگر چه مردم ما سیاست های ظالمانه و خصمانه فرانسه همچون وارد کردن خون های الوده به کشور،سنگ اندازی ها در مذاکرات هسته ای، برگزاری اجلاس منافقین در پاریس و انتقاد به ازمایش موشک های دفاعی ایران توسط نماینده این کشور در سازمان ملل را فراموش نکرده اند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان حفظ و حراست از منافع و مصالح ملی، تمامیت ارضی و استقلال کشور و همچنین تاکید بر استفاده از ظرفیت و توان داخلی را مطالبه ی مهم دانشجویان از مسئولین، بویژه نمایندگان مجلس عنوان کرد.

محمدی فر بیان کرد: ما نباید سرنوشت و استفاده بلند مدت از ظرفیت منابع ملی را در اختیار کسانی قرار دهیم که همیشه گوش به فرمان استکبار بوده اند.

ارسال نظرات