با حضور سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، بالگرد آمبولانس هوایی در محل فرودگاه سنندج مستقر و رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۹۳۴۷۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سيد مهدی فرشادان؛ گفت: بالگرد ويژه آمبولانس هوايی جهت امدادرسانی به مصدومان و بيماران اورژانسی از سوی وزارت بهداشت به کردستان تحویل داده شد.
 

وی افزود: کردستان به دلیل  توپوگرافی ویژه و کوهستانی بودن برای مواقع بحرانی و اورژانسی نیازمند بالگرد و اورژانس هوایی است که خوشبختانه این امر با پیگیرهای مکرر محقق شد.
 

فرشادان عنوان کرد: طی پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی که با وزیر بهداشت داشتم و دستور صریح ایشان به سرپرست اورژانس کشور بالاخره این پیگیری‌ها به بار نشست و خوشبختانه استان کردستان صاحب یک فروند بالگرد اورژانسی اختصاصی شد.
 

وی با بیان اینکه این بالگرد یکی از هلکوپترهای بروز و پیشرفته است که توسط شرکت هلکوپتری ایران تهیه شده است، عنوان کرد: این بالگرد از نوع آلوئت 3 و ساخت کشور فرانسه است که یکی از مجهزترین و به روزترین مدل‌های بالگرد است و به علت کوچک بودن توانایی پرواز در مسیرهای صعب العبور را دارد.
 

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به آشیانه بالگرد آمبولانس هوایی، اظهارکرد: آشیانه در فرودگاه سنندج قراردارد که با پیگیری‌های از  قبل صورت گرفته، ساخته شده و آماده بهره‌برداری است که وسعت و فضای محوطه آشیانه به شکلی است که امکان استفاده از آن برای چندین بالگرد دیگر ممکن خواهد بود.
 

فرشادان با اشاره به اینکه از خلبانان مجرب سیستم هوایی کشور برای این بالگردها استفاده شده است، افزود: ساختمان اداری اورژانس هوایی استان کردستان که در محوطه فرودگاه سنندج قرار دارد متشکل از چند بخش از جمله محل اسکان خلبان و کادر فنی است.
 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این بالگرد در مواقع اضطراری و بحرانی هم‌چون نجات جان مادران بارداری که در روستاهای دورافتاده و صعب العبور وجود دارند یا تصادفات جاده‌ای  بتواند با مداخله به موقع در کاهش حوادث موثر واقع شود.
 

وی در پایان افزود: امیدواریم این بالگرد در مواقع اضطراری و بحرانی هم‌چون نجات جان مادران بارداری که در روستاهای دورافتاده و صعب العبور وجود دارند یا تصادفات جاده‌ای  بتواند با مداخله به موقع در کاهش حوادث موثر واقع شود.
 
انتهای پیام/7727
 
 

ارسال نظرات