معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، هزینه اجرای طرح ها و پروژه های صنعت آب و برق استان کردستان را سالانه 9 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
کد خبر: ۸۸۹۳۴۵۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

  به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  محسن بختیار در نشست شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در سنندج گفت: هم اکنون پروژه های بزرگی در کردستان در زمینه آب و برق به ویژه در بخش مهار آب های مرزی در جریان است.
 
وی افزود: کمبود نقدینگی در بودجه عمومی دولت منجر به کاهش سرعت اجرای پروژه ها در کل کشور شده با این حال از راه های گوناگون پروژه های اساسی و مهم در وزارت نیرو به ویژه در بخش آب تأمین اعتبار و اجرا شده است.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه شرکت های توزیع برق از محل بودجه عمومی کشور اعتباری ندارند و از طریق فروش و وصول انرژی منابع مورد نیاز خود را تأمین می کنند، گفت: در صورت عدم وصول به موقع مطالبات امکان خدمت رسانی به مشترکین وجود ندارد.
 
وی اظهار کرد: بر اساس تصمیات اتخاذ شده در وزارتخانه، شرکت های توزیع می توانند منابع مالی حاصل از مطالبات انباشته خود از ارگان های مختلف را در توسعه و احداث شبکه استان خود هزینه کنند.
 
به گفته وی بخشی از مطالبات صنعت برق به دولت از طرق مختلف مانند مالیات قابل تهاتر است و شرکت های توزیع می توانند، قسمتی از مطالبات خود را از این طریق وصول کنند.
بختیار در ادامه تاکید کرد: دغدغه و نگرانی مردم و مسئولان از سهمیه و نحوه تخصیص آب از سدهای استان به مسئولان ذیربط در دولت و وزارت نیرو منعکس خواهد شد و تصمیمات اخذ شده به صورت شفاف به اطلاع مسئولین می رسد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز در این جلسه گفت: از سال 90، تمامی روستاهای بالای 10 خانوار استان برقدار شده اند اما به دلیل عدم اعتبار لازم برای اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق روستایی، امکان تکخوان شدن لوازم اندازه گیری مشترکین همه روستاها وجود ندارد و انتظار می رود در سطح وزارتخانه اعتبار ویژه ای برای این موضوع تصویب شود.
 
محمد مصطفی نجفیان افزود: از محل اعتبارات بند ز تبصره 9 قانون بودجه عمومی کشور، در سال گذشته حدود 50 میلیارد ریال اعتبار به شرکت توزیع برق استان تخصیص یافت و پروژه های خوبی در زمینه اصلاح و بهینه سازی شبکه های روستایی انجام شد.
 
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات