آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: برخی با هر قیمتی به دنبال حفظ برجام هستند، حفظ برجام به هر قیمتی تهدید منافع ملی است و برای توجیه اعلام می‌کنند که این تحریم‌ها تجمیع تحریم‌های قبلی است و مطلب جدیدی نیست.
کد خبر: ۸۸۹۳۳۴۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: اهل تقوا مقید به حفظ زبان و دوری از دروغ به‌عنوان یکی از آفات زبان هستند.
 
دولتمردان با تکیه بر موارد عدم پایبندی آمریکا به برجام، مطالبه گر حقوق ملت باشند 

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: طبق حدیث امام صادق (ع) مؤمن ممکن است دچار بخل و ترس و چنین خصیصه‌هایی باشد، اما هرگز دروغ‌گو و خائن نیست.

و ادامه داد: رفعت جایگاه و مقام شهدا هرگز نصیب دروغ‌گویان نخواهد شد و دوستی و رفاقت با چنین اشخاصی نهی شده است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به آثار شدیدتر دروغ در سطوح فردی و اجتماعی، گفت: ننگ دروغ، وقتی از سوی مسئولین جامعه باشد، شدیدتر است و مثلاً امروز می‌بینیم که در همین ایام اخیر، در بحث تحریم‌ها بیش از سی دروغ به مردم گفته شد که جای تأسف دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه دوم نماز با تبریک ایام دهه کرامت، بیان دشت: طبق نقل‌های تاریخی، دهه کرامت، علاوه بر ولادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، دربرگیرنده‌ی ایام ولادت برادران امام رضا (ع) یعنی جناب صالح بن موسی (ع) (امام‌زاده صالح در تهران) و جناب احمد بن موسی (ع) (شاه‌چراغ) نیز هست؛ البته شاید این تاریخ‌ها دقیق نباشد، ولی بیشتر باهدف تکریم این بزرگان، موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش امام زادگان در ترویج فرهنگ ناب شیعی، بیان داشت: رفت‌وآمد به مرقد امام زادگان دارای آثار وجودی فراوانی است و در تربیت روحی و اخلاقی و تقویت توحید و معرفت افراد مؤثر است.

امام‌جمعه کرج یادآور شد: در جوار این مراقد مطهر، انسان‌های معتقد و موحد و متخلق تربیت می‌شوند و اگر در کنار این مجموعه‌ها کارهای فرهنگی اساسی و عمده انجام بگیرد، این اقدامات نیز اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: امروز دشمنان نیز به آثار و قدرت این مراکز پی برده و تخریب آن‌ها را جز اولین برنامه‌های خود قرار داده‌اند که این نگرش در رفتار امثال داعش نمایان است.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: البرز قریب به هشتاد امام‌زاده دارد که سند تعداد زیادی از آن‌ها متصل بوده و لازم التکریم هستند و امیدواریم که ان‌شاءالله موردتوجه مردم و مسئولین قرار گیرند که در تصفیه و تقویت روح مؤثر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بزرگداشت شهادت شیخ فضل‌الله نوری در ۱۱ مرداد ۱۲۸۸، اظهار داشت: نهضت مشروطیت، منشأ تحولات مهم در تاریخ این کشور شد اما متأسفانه از مسیر خود منحرف شد.

وی تصریح کرد: حرکتی به نام نهضت مشروطیت که می‌خواست دیکتاتوری قاجار را از بین ببرد و مردم را از استبداد نجات دهد، نتیجه‌اش حاکم شدن یک شخص قلدر و بی‌سواد یعنی رضاخان بر این کشور شد که به‌مراتب از قاجاریان مستبدتر بود.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: یکی از علل اصلی این انحراف بزرگ که زحمات مردم و علما را از بین برد، عمل نکردن نخبگان جامعه به وظایف خود در قبال بیگانگان و اجانب بود؛ وحدت خود را از دست دادند و با اعتماد و باور به وعده‌های دشمن و نادیده گرفتن دسیسه‌هایشان، در زمین آن‌ها بازی کردند.

وی با تأکید بر لزوم عبرت گیری از چنین تجربه‌های تاریخی، گفت: اگر از تاریخ درس نگیریم، مبتلا به تکرار همان بلیه ها می‌شویم، چراکه امروز ترفندها و ابزار دشمنی پیچیده‌تر شده است و الا مسیر دشمن همان مسیر قبلی یعنی "برتری‌جویی” و "از بین بردن استقلال ملت‌ها” است.

امام‌جمعه کرج یادآور شد: انقلاب اسلامی معادلات جهانی سلطه گران را به هم زد، لذا به مقابله با او برخاستند و تا به امروز هم یک‌قدم به نفع ملت ما برنداشته‌اند؛ در این فضا نخبگان و دلسوزان جامعه باید تا می‌توانند در راستای روشنگری و معرفی چهره پلید استکبار و اهداف شوم آن‌ها برای مردم تلاش کنند.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مصادیق روشن این دشمنی‌ها که همه‌ی مردم آن را لمس کرده‌اند، بدعهدی‌ها نسبت به برجام و نقض چندباره‌ی آن توسط نظام سلطه در مقابل اجرای کامل تمام تعهدات توسط ایران، نسبت به این قرارداد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: چهره منحوس و استکباری غرب در این جریان آشکارتر شد؛ امروز هم آمریکای شکست‌خورده با تمام قوا تلاش می‌کند تا زیر بار این تعهد نرود و نگذارد ایران نفعی از این قرارداد ببرد و اگر هم قرار است برجام تمام شود، با هزینه‌ی ایران تمام شود.

وی تأکید کرد: بر دولتمردان و دستگاه دیپلماسی لازم است که با اقتدار تمام و عزتمندی و با تکیه بر موارد عدم پایبندی آمریکا مانند بندهای ۲۵ تا ۲۷ برجام، مطالبه گر حقوق ملت باشند، البته متأسفانه بعضی آقایان به دنبال حفظ برجام به هر قیمتی هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی این نگاه را تهدیدکننده‌ی منافع ملی دانسته و گفت: می‌گویند این تحریم‌ها، تمدید و تجمیع تحریم‌های قبلی است و جدید نیست، اما می‌بینیم که قبل از تصویب برجام، شاهد چنین تحریم‌هایی توسط غرب نبودیم، بعلاوه افراد حقیقی و حقوقی گسترده‌ای نیز به این تحریم‌ها اضافه‌شده‌اند و حتی اعضای گروه مذاکره‌کننده‌ی آمریکا نیز به‌صراحت به تحریم‌های جدید اعتراف می‌کنند، حال چرا عده‌ای در داخل تلاش می‌کنند بگویند، این‌ها همان تحریم‌های گذشته است؟!

وی تصریح کرد: دولت محترم در واکنش به نقض برجام و تصویب تحریم‌های جدید، قاطعانه، عزتمندانه، شجاعانه و بازدارنده عمل کرده و جدی‌تر از منافع ملت دفاع کند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: مذاکرات هسته‌ای هرگز دشمنی آمریکا نسبت به ایران را کم نکرده است و قطعاً از خصومت ما با او نیز ذره‌ای کم نخواهد کرد.

وی گفت: این جزء مسلمات است که دشمنان ما به‌وسیله فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها قصد زمین‌گیر کردن ما را دارند تا مردم را به خاطر فشارهای اقتصادی از بدنه نظام جدا کرده و نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه بعضی‌ها هم به ابن فکر و این مسیر کمک می‌کنند و در حالی بارها تکرار شد که علاج مشکلات اقتصادی کشور در عمل به "اقتصاد مقاومتی” و تکیه برداشته های درونی است، توجهی به آن نشان نمی‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به روز آموزش‌های فنی حرفه‌ای در ششم مرداد، به‌عنوان یکی از موارد بسترساز در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: تعالیم فنی و حرفه‌ای، توانمندی کار و تولید ایجاد می‌کند و کارگاه‌های کوچک و متوسط را به کار می‌اندازد تا بتوانند قسمت‌هایی از نیازهای خود را تأمین کنند.

وی تأکید کرد: اگر قرار باشد در سال تولید و اشتغال، نتیجه‌ای در زمینه رونق کارآفرینی در کشور حاصل شود، باید تمام مسئولین و افرادی که کار به دست آن‌هاست، انقلابی عمل کنند و موانع را از سر راه بردارند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به وقایع اخیرو جنایات صهیونیست‌ها در منطقه قدس، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم ما در کنار استکبارستیزی و حمایت از مستضعفین، آزادی فلسطین از دست رژیم اشغالگر است و استکبار جهانی دائماً از غفلت مسلمانان استفاده کرده و به‌وسیله‌ی فضای رسانه‌ای تلاش می‌کند این هدف مهم را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی اظهار داشت: این روزها رژیم منفور صهیونیستی اقدامات و تهاجمات وحشیانه خود را سنگین‌تر کرده و ضمن به شهادت رساندن و زخمی کردن جمع کثیری، حرمت مسجدالاقصی را نادیده گرفته است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: واکنش‌های مسلمین به این جسارت‌ها، نشان داد که فلسطین کماکان مسئله اصلی جهان اسلام است و همه از تلاش مردم فلسطین در حفظ حرمت قدس و مبارزه با حرمت‌شکنان این سرزمین استقبال می‌کنند و تا جای ممکن از آن‌ها حمایت نیز می‌کنند؛ البته نهادهای بین‌المللی نیز باید برخورد جدی با اقدامات و جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی را در اولویت خود قرار دهند.

وی گفت: حمایت از فلسطین، قبل از اینکه یک وظیفه اسلامی و دستور دینی باشد، یک وظیفه انسانی است، فطرت هیچ انسان سلیم‌النفسی ظلم و کودک کشی را نمی‌پذیرد و تحمل نمی‌کند، درعین‌حال تقدس این مکان برای جهان اسلام نیز عامل مهم دیگری در راستای حراست و حفظ آن از بی‌حرمتی‌هاست.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: حمایت از فلسطین عامل وحدت جهان اسلام و حتی منشأ وحدت همه ادیان و مکاتب در مقابل ظلم و ستم است و ان‌شاءالله به‌زودی جشن نابودی رژیم غاصب و منحوس صهیونیستی در سراسر جهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: اگر رژیم صهیونیستی از بین نرود و بر گروه‌های مبارز فلسطینی حمله کند، با عوامل و ادواتی که در اختیار دارد امنیت سایرین من‌جمله کشور ما را هم درخطر قرار می‌دهد و حمایت ما از فلسطین، درواقع حافظ تمامیت ارضی خودمان نیز هست.

وی یادآور شد: درنده‌خویی این جرثومه فساد، به ما آموخته است که اگر طالب جهانی عاری از قتل و خونریزی هستیم، باید اسرائیل این لکه ننگ و فساد از صفحه روزگار محو شود.

امام‌جمعه کرج در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان داشت: این جلسه مبارک، نویدبخش برای داخل و مأیوس‌کننده دشمنان در خارج بود و تا وقتی‌که انسجام و اتحاد وحدت در کشور برقرار باشد ترفند دشمن برای ایجاد تفرقه در کشور نتیجه‌بخش نخواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها