خبرگزاری بسیج: نخستین یادواره شهدای عمليات غدير از جمله عملیات هایی که پس از پذیرش قطعنامه 598 صورت گرفت، در ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۳۳۲۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ نخستین يادواره شهداي عمليات غدير شامل گردان هاي حر (ع)، حضرت قاسم (ع) و زهير (ع) لشکر 10 حضرت سيدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس با حضور جمعی از فرماندهان پیشکسوتان و رزمندگان این لشکر در دوران دفاع مقدس، همزمان با سالروز انجام این عملیات، در ستاد فرماندهی سپاه  حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.

 علی محمد اسدی دبیر این همایش، گفت: عراق در مرداد ماه سال 67 به رغم پذیرش قطعنامه 598، به منظور گرفتن امتیاز از ایران حمله های گسترده ای را در برخی جبهه ها آغاز کرد. این در حالی بود که جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه پایبند بود و با توجه به خویشتنداری که از خود نشان دادیم، در مقابل این حملات پاسخ کوبنده ای به عراق دادیم و در منطقه زید و جاده اهواز - خرمشهر آنها را تا مرزهای خودشان به عقب راندیم با این حال به فرمان امام خمینی (ره) فقط به برای تعهد و پایبندی به قطعنامه 598 آنها را تا مرزها دنبال کردیم و امام فرمودند حق ورود به خاک عراق را نداریم.

 جانشین تیپ حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه این عملیات هیچ اسمی نداشت و به عنوان پاتک برای مقابله با حمله دشمن در روز عید غدیر صورت گرفت، اظهار داشت:   این عملیات غدیرنامگذاری شد. وی هدف از برگزاری این همایش را تبیین خاطرات و رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نسل آینده اعلام کرد و افزود: رزمندگان ما در گرمای 50 درجه پنجم مرداد ماه سال 67 همچون اوایل جنگ دوباره با ایثار و فداکاری اقدام به انجام عملیات غدیر برای مقابله با حمله های دشمن کردند و علاوه بر کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از قوای دشمن، تعدادی از رزمندگان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و دشمن را سرکوب کرده و به عقب راندند. در این عملیات تعداد زیادی  از رزمندگان شرکت کرده بودند که ما اصلا پیش بینی نمی کردیم  حتی برای غذای آنها با مشکل دچار شده بودیم آنها قدرت رهگیری عراقی ها را تا کیلومتر ها داخل خاک خودشان را داشتند اما امام فرمودند باید به قطعنامه پایبند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات دشمن با همان اهدافی که جنگ را آغاز کرده بود، قصد داشت دوباره برای تصرف خرمشهر و تهران آخرین تاکتیک خود را به رغم پایان جنگ بیازماید. اما با رشادت ها و اقدامات به موقع رزمندگان لشکر 10 با دست خالی اما با پشتوانه ایمان و اعتقادات قوی آنها را به عقب راندند.

در این مراسم سردارنصرالله سعیدی معاون عملیات لشکر ۱۰ حضرت سید الشهداء(ع) در ارتباط با اهمیت و جایگاه این عملیات با توجه به پذیرش قطعنامه 598 و برقرار آتش بس بین ایران و عراق سخنرانی کرد؛ همچنین دو تن از فرماندهانی که در این عملیات حضوری موثر داشتند به خاطره گویی پرداختند.

 

ارسال نظرات