معاونت بازرسی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: آنچه که افراد را در مقابل جنگ و شبیخون فرهنگی بیمه می کند، فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۸۸۹۳۳۱۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ همزمان با سالروز عملیات «مرصاد»، گردهمایی تجلیل از شهدا و رزمندگان اطلاعات عملیات دوران دفاع مقدس در آمفی تئاتر پارک حکیم نظامی تفرش برگزار شد.

سرهنگ پاسدار بیک‌محمدی معاونت بازرسی سپاه روح‌الله استان مرکزی؛ در این گردهمایی گفت: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که به برکت مجاهدت شهدا و راهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و به برکت خون همین شهدا، به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

وی افزود: مبارزه با دشمنان تنها به یک برهه خاص محدود نمی‌شود، بلکه همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمود؛ «تا زمانی که ظلم و جور وجود دارد مبارزه هم وجود دارد.»

معاونت بازرسی سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام بنا نهاده شده است، گفت: ریشه‌های این انقلاب در بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار است؛ در طول تاریخ اربابان زر و زور و تزویر در مقابل حق سکوت نکرده و حکومت حق را برنتافته‌اند و سعی داشته‌اند با ایجاد موانع متعدد از پیشرفت و رشد این حکومت جلوگیری کنند. در مقطع کنونی هم برخی از افراد، پیشرفتهای کشورهای اسلامی برایشان قابل تحمل نیست.

سرهنگ پاسدار بیک محمدی اضافه کرد: در کشور ایران، نظام اسلامی در بهار سال 58 تشکیل شد و در مقاطع مختلف رئوسای جمهوری سرکار آمدند. اما افراد منافق و کوردل نگذاشتند حکومت اسلامی به تمام معنا شکل بگیرد. در دوره کنونی نیز، شیطان صفتان غربی با همراهی برخی از عناصر خود فروخته به دنبال اهداف و مقاصد خود در کشور هستند ولی باید بدانند به برکت خون شهدا و هوشیاری ملت، آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

وی افزود: آنچه که افراد را در مقابل جنگ و شبیخون فرهنگی بیمه می کند، فرهنگ ایثار و شهادت است. همه موفقیت‌ها و افتخارات کشور مرهون خون شهداست، نباید به گونه‌ای صحبت شود که دشمنان امیدوار شوند.

معاونت بازرسی سپاه روح‌الله استان مرکزی با تشریح معنای کلمه شهادت، خاطرنشان کرد: شهادت مرگی انتخاب شده از سوی افرادی است که با بصیرت و برای رسیدن به هدفی والاتر پای در عرصه جهاد می‌گذارند، جهاد در راه خدا که پاداش حضور در این جهاد هم نیز از سوی خدا به مومنانش اهدا می شود. شهدا تابع محض خداوند بودند و همین امر سبب پیروزی آنها بر دشمن شد.

شهادت طلبی ویژگی بارز شهید مویدی بود

داودآبادی از همرزمان شهید «مویدی» در عملیات «مرصاد» با اشاره به ویژگیهای اخلاقی این شهید والامقام گفت: صداقت، شهادت طلبی، دین‌مداری و اخلاق مداری از ویژگی‌های بارز این شهید است. او همواره در آرزوی شهادت بود و نسبت به شهدا غبطه می‌خورد و سرانجام هم در روزهای پایانی جنگ و در عملیات «مرصاد» به آرزوی خود رسید.

داودآبادی در ادامه به بیان خاطرات خود از عملیات مرصاد پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات