امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از این تحریم‌ها ضرر نخواهد کرد تصریح کرد: دلخوش کردن به آمریکا بیهوده و عبث است و آمریکا نشان داد که نمی‌شود به آن اعتماد کرد.
کد خبر: ۸۸۹۳۳۰۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مقامات آمریکایی خودشان به موضوع اذعان کردند که این تحریم‌ها بسیار گسترده‌تر هستند.

وی بیان داشت: وضع چنین تحریم‌هایی نشان از پیمان‌شکنی و بدعهدی آمریکایی‌ها دارد که حتی برای حرف‌های خود نیز احترام قائل نیستند.

خطیب جمعه کرمان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران از گذشته با تحریم‌های گوناگون از سوی آمریکا مواجه بوده است، اما این موضوع نتوانسته چندان بر اراده ملت ما اثر بگذارد.

عرب‌پور افزود: ملت ایران مطمئن هستند که آمریکا هیچ‌گاه دشمنی خود را کنار نمی‌گذارد، لذا دلخوش کردن به آنها کاری بیهوده است.

وی، مقاومت و ایستادگی برابر ظلم و استبداد را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: مقاومت ملت سوریه این روزها به نتیجه رسیده و شاهد پیروزی‌های بی‌نظیری هستند.

عرب‌پور گفت: دشمن از تفرقه میان مسلمین برای اهداف خود بهره می‌برد، لذا باید به سمت اخوت اسلامی پیش رفت و سد راه پیشبرد اهداف شوم استکبار جهانی بود.

امام جمعه موقت کرمان، پنج مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شد و اظهار داشت: اصل نماز جمعه یک واجب الهی است، اما شرایطی دارد از جمله اینکه امام جمعه باید از سوی حاکم اسلامی منصوب شده باشد.

وی ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آیت‌الله طالقانی از سوی امام خمینی (ره) به امامت جمعه تهران منصوب شدند و نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال 58 اقامه شد.

عرب‌پور افزود: 56 شهر در استان کرمان اقامه نماز جمعه را دارند و در مجموع 2 هزار و 600 نفر به صورت افتخاری در سطح استان کرمان به نماز جمعه خدمت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه آیینی عبادی و سیاسی است و علاوه بر ثوابی که در آیات و روایات متعدد بر اقامه نماز جمعه عنوان شده، اجتماع مسلمانان را نشان می‌دهد و خار چشم دشمنان است.

ارسال نظرات