مدیرمسئول آموزشگاه علم نوین گفت:آموزش مهارت در کنار مدرک دانشگاهی ما را سریع تر به درآمد می رساند، کسب درآمد با مهارت تخصصی نیاز به منابع مالی و بودجه کلان ندارد شخص مورد نظر می تواند به صورت فریلنسر یعنی به صورت بازار کار آنلاین با کمترین هزینه و امکانات کسب درآمد کند.
کد خبر: ۸۸۹۳۲۸۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، امروزه دانشجویان جویای کار بعد از فارغ تحصیلی باید با کفش آهنی در بین ادارات و شرکت ها به دنبال کار و شغل باشند که تیر اکثر این تلاشگران به خطا رفته و با پیشرفت و تغیر سریع  علوم و دانش مدرک تحصیلی که روز به روز تاریخ انقضای آن نزدیک می شود در گوشه ای به تبل ناامیدی و افسردگی  خود می کوبند و اندک اندک آسیب ها و معضلات بیکاری خودش را نمایان می کند راه چاره چیست؟ زانوی غم بغل نگیریم و از تک بعدی بودن خارج شویم و به این باور برسیم که جامعه امروز تشنه کارآفرینی و کسب مهارت است؛ از مدرک گرایی دور شویم و رو به سوی کسب مهارت کنیم تا مسیر اشتغال را آسان تر و سریع تر بپیماییم؛ پی بردن به ضرورت و اهمیت کسب مهارت در کنار مدرک دانشگاهی در آینده مسیر اشتغال ما را هموار تر کرده و در دراز مدت تاثیر مثبت و بسزایی در صنعت، تولید و اشتغال جامعه می گذارد.
 
همزمان با هفته ملی مهارت نمایشگاه «مهارت و اشتغال» در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان واقع در بلوار خلیج فارس جنب پارک جنگلی شهید باهنر برگزار شده است که از ۳۱ تیرماه تا ۷ مرداد در معرض بازدید عموم قرار دارد در این نمایشگاه خدمات و دستاوردهای آموزشگاه های آزاد فنی حرفه ای در معرض فروش و نمایش گذاشته می شود. وهدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج امر مهارت آموزی در جامعه و به نمایش گذاشتن توان و قدرت بالای آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای می باشد.و آشنایی عموم مردم با اهمیت کسب مهارت برای ایجاد اشتغال می باشد.
 
 
در بین غرفه های نمایشگاه، غرفه علم نوین را انتخاب کردیم و با مسئول آن گفتگویی داشتیم تا بیشتر از واقعیت کسب مهارت برای اشتغال آگاه شویم که بخشی از این گفتگو از نظرتان می گذرد.
 
 
فاطمه نادری زاده مدیرمسئول آموزشگاه علم نوین در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛ از هدف نمایشگاه «مهارت و اشتغال» فنی حرفه ای گفت: این نمایشگاه توانمندی های آموزشگاه های آزاد فنی حرفه ای هستند که شامل آموزشگاه های خیاطی، آرایش و پوست و مو، صنایع دستی،  طلا و جواهر سازی و… هستند اصل هدف این نمایشگاه این است که در واقع مردم متوجه این شوند که چه مهارت هایی منجر به اشتغال می شود و بر اساس علاقه ای که دارند می توانند مهارت را انتخاب کنند وآموزش ببینند.
 
 
مدیرمسئول آموزشگاه علم نوین بیان کرد: آموزشگاهی که ما مدیریت می کنیم حرفه های مربوط به کامپیوتر را آموزش می دهد که نهایتا منجر به اشتغال و کار شود.
 
 
نادری زاده از تفاوت مدرک فنی حرفه ای و دانشگاه ها گفت و بیان داشت:اختلاف مدرک دانشگاه و فنی حرفه ای در این است که بعد از فارغ التحصیلی ما مطمئن نیستیم از دریافت شغل اما با کسب مهارت تخصصی در آموزشگاه های فنی حرفه ای قطع به یقین می توان صاحب شغل شد. همانطور که شاهد بیکار بودن دانشجویان دارای مدارک سطح عالی در جامعه هستیم و این خود بیانگر این موضوع می باشد.
 
 
مدیرمسئول آموزشگاه علم نوین در خصوص کسب مهارت کارآموزان موسسه خود و موفقیت آن ها در بازار کار گفت: در دوره های تخصصی ۸۰ تا ۹۰ درصد کارآموزان توانسته اند بعد از کسب مهارت جایی مشغول به کار شوند دررشته های  تخصصی ها گاهی اوقات خود مجموعه افراد را به شرکت های مربوطه با مهارت و تخصص معرفی می کنیم و جذب می شوند. برای مثال شخصی را در آموزشگاه داشتیم که بعد از گذشتن یکی از دوره تخصصی برای کسب درامد به کشور مالزی رفتند و به شدت بازار کارشان رونق گرفت و بعد از مدتی به دلیل مشکلات و هزینه های بالا به ایران بازگشتند و در همین جا به اشتغال و اشتغال زایی ادامه دادند. واکنون یکی از نمونه های موفق کارآفرینی و بازار کارهستند.
 
 
وی اظهارداشت: یکی از شعارهایی که من به عنوان شعار آموزشگاه انتخاب کردم این بود، «کسب مهارت برابر با اشتغال پایدار» در این آموزشگاه بیشتر مهارت مدنظر قرار می گیرد تا مدرک البته و خوشبختانه هنوز در فنی حرفه ای مدرک گرایی وجود ندارد به جز برخی دوره های عمومی که بعضی مراکز دولتی اصرار بر این می کنند که فلان مدرک را داشته باشند و این باعث شده برخی آموزشگاه ها و مردم بروند به سمت مدرک گرایی و این خیلی محدود است.
 
نادری زاده تصریح کرد:بیشتر دوره های تخصصی را مردم انتخاب می کنند برای کسب مهارت کنند. از جمله دوره هایی که ما آموزش می دهیم و منجر به مهارت می شود دوره ورد پرس، سی شارپ و…. کسانی که دوره ورد پرس یاد می گیرند طراحی وب می توانند انجام دهند و به راحتی با قیمت خیلی خوب می توانند بفروشند در آموزش سی شارپ برنامه نویسی را یاد می گیرند اپلیکیشن می توانند طراحی کنند و بعدا می توانند تحت موبایل، پلی استیشن، پی اس فور برنامه بنویسند و دوره هایی مربوط به تکنیسین شبکه های عمومی که اگر این که اگر این ها را یاد بگیرند و اراده و انگیزه هم داشته باشند به راحتی می توانند خدمات دهند.
 
 
وی  مهارت فنی حرفه ای را در کنار مدرک دانشگاه نقطه قوتی دانست و بیان داشت: آموزش مهارت در کنار مدرک دانشگاهی ما را سریع تر به درآمد می رساند کسب درآمد با مهارت تخصصی نیاز به منابع مالی و بودجه کلان ندارد شخص مورد نظر می تواند به صورت فریلنسر یعنی به صورت بازار کار آنلاین با کمترین هزینه و امکانات کسب درآمد کند در واقع به صورت پروژه ای و آزاد کاری کار می کند و حتی می توان در سایت های فریلنسر خارجی هم عضو شوند و درآمد داشته باشند البته باید در بازاریابی تخصص لازم را فرا بگیرند.
 
 
میترا روحانی کارآموز این موسسه اینگونه بیان کرد: بعد از فارغ تحصیلی مثل همه دانشجوها به دنبال کار بودم اما متاسفانه به در بسته می خوردم تا اینکه به سفارش یکی از دوستان با این موسسه آشنا شدم و با ترغیب کسب درآمد، آموزش در این آموزشگاه را با دوره ورد پرس شروع کردم و هم اکنون بعد از گذشت از پایان دوره ابتدا یک وب سایت شخصی ساختم و بعد چندین وب سایت سفارشی طراحی کردم که نتیجتا کسب درآمد خوبی برای من بود و خیلی از انتخاب مسیرم برای کسب درآمد راضی ام و به جوانان جویای کار هم توصیه می کنم به فقط به مدرک دانشگاهی خود تکیه نکنند در کنار آن حتما مهارت آموزی را در اولویت قرار دهند.
انتهای پیام/


آرمان کرمان

ارسال نظرات