آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در جمع مردم سراب گفت آذربایجان سرزمین و مرجع علم و فقاهت و دارای چهره های درخشانی است که صاحبان کرسی های مرجع پرور بوده اند.
کد خبر: ۸۸۹۳۲۴۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عضو خبرگان رهبری هدف از سفر خود به خطه آذربایجان را توجه به این نکته رهبری که این نقطه را به مدال افتخار‌آفرین کشور از سوی مردان و زنان غیور مطرح کرده و افزود: به تعبیر امام راحل مردم آذربایجان دین خود را به دین ادا کردند به طوریکه در هر دیدار مردم آذربایجان با رهبر فرزانه، جان تازه به انقلاب دمیده می‌شود و این تملق نیست بلکه عین واقعیت است و به واقع آذربایجان سر ایران است.

وی با اشاره به سه علامه درخشان خطه آذربایجان بیان کرد: این سه عالم خورشید تابان ایران هستند و در کنار علامه های بزرگ نام های آیت الله خویی، آیت الله ملکوتی، شیخ جواد تبریزی و آیت الله وجدانی فخر سرابی جلوه ویژه ای به افتخارات آذربایجان و سراب داده اند.

وی با بیان خاطراتی از علامه امینی عنوان کرد: اگر سراب هیچ بزرگی جز علامه امینی را نداشت برای افتخارش کافی بود حال آنکه علمایی ولایت مدار و برجسته و بابصیرت چون آیت الله ملکوتی در بین نام آوران علم و فقاهت سراب می درخشد.

آیت الله خاتمی به دیدار علامه امینی و حضرت امام راحل اشاره و خاطرنشان کرد: علامه در سال ۱۳۴۳ برای عرض تبریک به امام که از زندان آزاد شده بود آمده بودند که به امام گفتند: برای عرض تبریک به فرمانده کل قوا آمده ایم که امام راحل در آن جلسه علامه را به عنوان «شمشیر بران ولایت» نامیدند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به کتاب‌های علامه مرحوم محمدتقی جعفری اشاره کرد و گفت: زمانی که ایشان تصمیم گرفتند شرح نهج البلاغه را بنویسند علامه امینی در رویایی صادقه به یکی از اقوام علامه جعفری گفته بود این پیام را برسانید: «اینجا یعنی برزخ آنچه که به درد می خورد نوشتن برای علی است».

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر بگوییم علامه امینی فدایی ولایت حضرت امیرالمومنین(ع) شده به گزاف نگفتیم.

حوزه های علمیه سرمایه نفیس فرهنگی و امنیتی از ارکان امنیت هستند
وی با تاکید بر لزوم توجه به حوزه های علمیه و قدردانی از امام جمعه سراب در توجه به ساخت مصلی و فعال کردن حوزه علمیه برادران و خواهران در این شهرستان از وجود بیش از ۴۰۰ طلبه در شهر قم از سراب خبر داده و خاطرنشان کرد: نباید این گوهر از جوشش بیافتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: مسئولان به حوزه علمیه باید به عنوان یک سرمایه نفیس فرهنگی و یک سرمایه امنیتی نگاه داشته باشند چرا که رفتار علما در شهر ضد انقلاب را به هراس می اندازد و این تفکر را به وجود می آورد که دین در فلان شهر صاحب دارد.

دهه کرامت بهترین فرصت برای تکریم امام زادگان است

آیت الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه نامگذاری دهه کرامت نام بسیار مناسبی است که با ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها, آغاز با ولادت املم رضا علیه السلام پایان می یابد که در میانه های آن روز تجلیل از امام امد ابن موسی معروف به شاهچراغ هست که دهه ای است مناسب برای تکریم امام زادگان و بهترین دهه برای تبیین نقش اهل بیت است.

وی افزود: جای جای این کشور میزبان پاره های جگر اهل بیت هستند که مقام معظم رهبری نیز بر تیدیل امامزادگان به قطب فرهنگی تاکید کرده اند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تکریم امام زادگان گفت: اینها مهاجران فی سبیل الله و فداکاران در راه خدا بودند که این دهه بهترین فرصت برای ارج نهی به انان هست.

رهبری برای افزایش بصیرت مردم و اتمام حجت اجازه مذاکره با آمریکا را دادند
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه از پیش پیدا بود که آمریکا از کار خود دست بردار نیست و تحریم های اخیر امریکا که با ۴۱۹ رای موافق و ۳ رای مخالف کنگره تصویب شد و مجلس سنا هم آن را با رای بالایی تصویب کرد الان در انتظار امضای رییس جمهور دیوانه آمریکاست که قطعا این دیوانه ان را امضا خواهد کرد.

وی افزود: این تحریم بنا به اذعان دولت مردان آمریکا مادر تحریم هاست و اوباما نیز از این تحریم ها خبر داده و گفته بود این تحریم ها در طول صد سال اخیر بی نظیر بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این تحریم ها گفت: تحریم ها چیز بی سابقه و برای ملت ایران مورد وحشتناکی نیست چرا که ما ملتی هستیم که خسته نمی شویم و دشمن را خسته می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی ننشینند و نگویند ما بهانه دست امریکایی ها دادیم چرا که رهبری برای اتمام حجت و افزایش بصیرت مردم اجازه مذاکره در مورد برجام را دادند.

خاتمی تصریح کرد: در کشور ایران رهبر اجازه مذاکره را به دولت دادند ولی فرمودند که چشمم آب نمی‌خورد که در نهایت همه مردم ایران فهمیدند در مذاکرات آمریکا اوج رفتار بی‌رحمانه خود را نشان دادند و با اینکه ما همه مفاد را عملی کردیم ولی آمریکای‌های نامرد هیچ‌کدام از تعهدات را عملی نکرده است.

دیکتاتوری امروز ما دیکتاتوری رسانه ای است

وی یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها به تکیه بر توان داخلی اشاره کردند, تنها راه مقابله با نیرنگ دشمن تکیه بر توان داخلی است .

امام جمعه موقت تهران افزود: مقام معظم رهبری به کاندیداهای ریاست جمهوری نیز فرمودند که برای حل مشکل نگاه به بیرون نداشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دیدید که حاصل و خروجی نگاه به بیرون چه شد, روزنامه هایی که نوشتند «روز بیتحریم»، «کشور نفس راحتی کشید» این هم نفس تازه که در امید به بیگانگان حاصل شد.

وی با انتقاد از توهین ها به کسانی که برجام را نقد می کردند ابرازداشت :ما مخالف توهین هستیم ولی برخی اجازه نمی دهند که بگوییم قرارداد برجام نتیجه اش پوچ شده است.

آیت الله خاتمی در تشریح توهین به نقادان گفت: در روز قدس سخنی را به نقل از وزیر امور خارجه که گفته بود ما انرژی هسته ای ایران را از کار انداختیم و فلج کردن موشکی ایران به عهده ترامپ هست را ذکر کردم که همه رسانه ها آن را نقل کرده بودند که به دنبال آن یک روزنامه آمد و گفت نباید در نماز جمعه این سخن گفته شود.

وی ادامه داد: برخی مثل این روزنامه چی تحمل ندارند به برجام نازک تر از گل گفته شود و این یعنی دیکتانوری،دیکتانوری زمان ما دیکتانوری رسانه ای است که اجازه نقد نمی دهند و حمله می کنند به نقادان.

عضو خبرگان رهبری با ابراز تاسف از اینکه برخی جلوی گفتن واقعیت ها را می گیرند ابراز داشت: نقد منصفانه کشور را به جلو می برد و نباید اینگونه باشد که برخی شعار لیبرالی می دهند ولی نمی توان به آنها نازک تر از گل گفت و فورا انسان را متهم به هتک می کنند.

وی در پایان وحدت و همدلی همه مسئولان در زیر پرچم ولایت را از واجبات عنوان و خاطرنشان کرد: امروز همه چه اصلاح طلب و چه اصول گرا در داخل یک کشتی هستند که اگر آسیب ببیند همه را اعم از تر و خشک خواهد سوزاند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها