امام جمعه مهربان در خطبه های نمازجمعه این شهر با بیان اینکه تحریم های جدید امریکا علیه ایران، تحریم های بدون توجه به تعهدات برجام و بی منطق دیپلماسی آمریکا به شمار می رود، گفت: قطعا امریکا اهدافی را در جهت بی ثبات کردن جمهوری اسلامی دنبال می کند.
کد خبر: ۸۸۹۳۲۴۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن مرسلی افزود: امریکا با این تحریم ها چند محور اساسی دارد که از جمله تحریم موشک های بالستیک، تحریم های جدید تروریستی، تحریم علیه سپاه و بلوکه کردن دارایی های سپاه و مقامات و عوامل و وابستگانو افراد و نهادهای که هرگونه کمکی به سپاه می کنند، اعمال تحریم های تسلیحاتی، اعمال تحریم های حقوق بشری بنابراین لازم است دستگاه دیپلماسی کشور از انفعال خارج شود و برخوردها و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی ادامه داد: سئوال اینجاست که چه عواملی موجب شده است تا مجلس سنا و نمایندگان با این تحریم ها دست به خود زنی کنند و چهره خود را در جهان منفورتر کنند و دیگر لازم نباشد ما دشمنی امریکا را برای جوانان توضیح دهیم.

حجت الاسلام مرسلی اضافه کرد: تحولات منطقه ای و پیروزی چبهه مقاومت و شکست خلافت تکفیری و داعش درعراق و موصل و آزاد سازی حلب و شرق سوریه و ناکامی عربستان در یمن و در نهایت پیشرفت های میدانی جبهه مقاومت و شکست طرح شوم و امریکایی خاورمیانه جدید و گسترش حوزه نفوذ ایران در منطقه و تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به الگوی برای همه آزادی خواهان جهان از جمله اهداف تحریم های جدید است.

 

خطیب نمازجمعه مهربان به پنجم مرداد سالگرد نخستین اقامه نماز جمعه اشاره و بیان کرد: اقامه نماز جمعه در سراسر ایران که الان به بیش از 900 نماز جمعه رسیده است از شاهکارهای حضرت امام خمینی(ره) است که در پنجم مرداد با حکم به آقای طالقانی(ره) نماز جمعه را زنده کردو لازم است همه نمازجمعه را محترم شمارند و در آن حاضر شوند.

وی در ادامه به ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش های فنی حرفه ای نامگذاری شده اشاره کرد و گفت: چرا مسئولان شهرستان در رسیدگی و ایجاد نمایندگی بعضی ادارات تعلل می کنند، امسال که سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است مسئولان آموزش فنی و حرفه ای شهرستان یک نمایندگی در این بخش مهم ایجاد کنند تا جوانان منطقه بتوانند با آموزش های مناسب برای خود کارگاه های تولیدی ایجاد و بتوانند مخارج معشیت خود را تامین کنند.

حجت الاسلام مرسلی به هشتم مرداد سالگرد ارتحال فقیه مجاهد و عالم پارسا حضرت آیت الله مشکینی(ره) را گرامی داشت و اظهارداشت: حضرت آیت الله مشکینی تندیس تخلاص و تقوا به معنی واقع کلمه بودند و بیانات شیوا در خطبه های نمازجمعه قم و درس های اخلاق ایشان در مدرسه مبارکه فیضه انسان را ملکوتی می کرد.

ارسال نظرات