رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: تحریم شخصیت‌های آمریکایی و کسانی که با آنها ارتباط دارند یکی از این محورها است.
کد خبر: ۸۸۹۳۲۱۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمدجواد کولیوند در مورد مقابله مجلس با تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: طرح مقابله با آمریکا که با رای 92 درصدی نمایندگان در صحن علنی مجلس تصویب شد در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است.

وی افزود: در فضای تحریمی که آمریکا راسا انجام داده ایران هم مقابله جدی با این کشور و همدستان آن در منطقه انجام می‌دهد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این فضا اهدافی که دنبال می‌شود موضوع  نظامی و اقتصادی آمریکا در منطقه است، بیان کرد: قطعا می‌توانیم به عنوان قدرت اول منطقه‌ای که ایران اسلامی دارد آسیب‌های جدی به آمریکا در منطقه وارد کنیم و اینگونه نیست که این کشور یک طرفه و به دلخواه خود اقدامات علیه ایران انجام دهد.

وی با بیان اینکه جزییات این طرح این است که در مقابل این تحریم‌ها، تحریم‌های اثرگذاری طراحی و اجرا شود، بیان کرد: تحریم شخصیت‌های آمریکایی و کسانی که با آنها ارتباط دارند یکی از این محورها است.

کولیوند گفت: اگر اروپا هم بخواهد با آمریکا متحد شود طبیعتا این تحریم‌ها برای آن کشورها هم اعمال می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس به این نتیجه رسیده که تحریم‌های آمریکا نقض برجام است، تصریح کرد: مجلس به این نتیجه رسیده که ایجاد تحریم جدید در فضای برجام، نقض برجام است و مجلس هم با آنها مقابله می‌کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه برخی اعلام می‌کنند که این تحریم‌ها نقض برجام نیست، نظر شما در این باره چیست،گفت: ممکن است که برخی از این تحریم‌ها نقض خاص هسته‌ای ما نباشد اما مقدمه‌ای برای بعد است که نباید گذاشت اتفاق بیفتد.

ارسال نظرات