وزیر سابق اطلاعات گفت: تحریم‌های جدید هوشمندانه‌تر از قبلی است و تنها ایران را شامل نمی‌شود بلکه گریبان روسیه و کره شمالی نیز شده است.
کد خبر: ۸۸۹۳۲۰۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای سادات با بیان اینکه کار پژوهشی در مورد نقش سادات در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی انجام دهید اظهار داشت: شهدای سادات محدود به انقلاب اسلامی نیستند و لازم است پیشینه آنان نیز بررسی شود.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه شهدا در کارهای خود محاسبه اشتباه انجام نمی‌دهند در حالی که همه افراد بر اساس محاسبه زندگی می‌کند، افزود: امام علی (ع) در وصیت نامه خود به امام حسن (ع) می‌فرماید که "پیش روی خودت مسیر پر فراز و نشیب داری و باید برنامه‌ریزی کنی" و لذا ما باید در محاسبات خود نباید دنیا را در نظر داشته باشیم.

مصلحی ضمن اشاره به مسئله نفوذ که مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: نفوذ موجب می‌شود که تمامی مسئولان در تصمیم‌گیری‌های خود دچار اشتباه شوند و لذا کنگره آمریکا مجددا تحریم علیه ایران تصویب کردند و این تحریم‌ها هوشمندانه‌تر از قبلی است و تنها ایران را شامل نمی‌شود بلکه گریبان روسیه و کره شمالی نیز شده است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در مذاکرات تاکید کردند که طرف مقابل ما دشمن بوده و به نگاه دیگر به آن نگاه نکنیم، تصریح کرد: اگر فکر کنیم طرف مقابل ما اهل عقل است سر ما کلاه می‌گذارند و اگر دشمن را دشمن ندانیم در محاسبات خود دچار مشکل می‌شویم.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه یکی از شگردهای دشمن در محاسبه غلط تهدید از هر لحاظ نظامی و غیرنظامی است، ابراز داشت: آمریکا روز قبل مذاکره با طرف ایرانی از گزینه نظامی روی میز حرف می‌زد و لذا همین امر موجب شد تا مذاکره کنندگان ما دچار اشتباه شوند.

مصلحی با بیان اینکه دشمن در چهار محور قصد تغییر دارد بیان کرد: نخستین تغییر در واژه‌های انقلاب است که قصد دارند واژه قدرت‌های بزرگ را جایگزین استکبار کنند در حالی که استکبار ریشه قرآنی دارد و دومین مورد تغییر در مقدسات است که متاسفانه نیروهای ارزشی را تندرو خطاب می‌کنند.

وی اذعان داشت: سومین تغییر در نهاد‌ها است و هجمه‌ها علیه سپاه نمونه‌ای از این تغییر است در حالی که اکثر بحران‌های کشور توسط سپاه ختم به خیر شده است و ذهن مردم را برای قداست زدایی سپاه آماده می‌کنند و چهارمین مورد تغییر در شخصیت‌ها است که دشمن به صورت پیوسته بر روی آن کار کرده است.

وزیر سابق اطلاعات عنوان کرد: وزیر سابق انگلیسی با بیان اینکه افسر انگلیسی در بیت مراجع نمونه‌ای از نفوذ است، تاکید کرد: نفوذ در کشور مصادیق فراوانی دارد و متاسفانه دشمن تا حدی موفق به نفوذ در بین مسئولان نظام شده است و لذا باید مراقب این مهم باشیم.
ارسال نظرات