سالگرد سرداران سپاه اسلام و گرامیداشت یاد و خاطره شید محّمدرضا(وحید) عبدالهیان در صومعه سرا با حضور پرشور خانواده های معظم شهدا و مردم شهید پرور و بسیجیان گردان بیّت المقدس این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۳۱۵۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، عصر دیروز(پنجشنبه) 6مرداد مراسم سالگرد سرداران سپاه اسلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محّمدرضا(وحید)عبدالهیان در مصلی صومعه سرا وبا حضور پرشور خانواده های معظم شهدا و مردم شهید پرور و بسیجیان گردان بیّت المقدس این شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان ضمن تبریک دهه کرامت، از شهدا به عنوان پشتوانه ولایت و مرتبه عالی از کرامت یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی را نه موشک هایش، نه آموزش نظامی و نه تکنولوژی‌اش نگاه داشته، بلکه شهدا و راه شهادت است که این نظام را کماکان مستحکم نگاه داشته است.

وی با بیان اینکه راه شهید قرب الهی برای بشر و پشتوانه عظیم معنوی و باطنی دارد، اظهار داشت: الحمدلله مردم ایران بعد از 30سال پیرو شهدا و راه شهدا هستند، شهید مظهر غیرت و باور دینی است و شهادت درجه عظیم و مرتبه عالی کرامت است.

محمد عبدالله پور شهادت را پیوند انسان به عالیترین مرتبه کرامت دانست و افزود: شهادت مرتبه‌ای از تجلی اعظم حقیقت عملی در راه الهی است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس درخاطره ای عنوان کرد: شهید عبدالهیان به لحاظ اخلاقی بسیار متواضع بود، چه در زمان جانشینی، چه آن زمان که فرمانده گردان بود، فردی شجاع و بسیار جان برکف بود.

سردار عبدالله پور ضمن بیان بخشی از سختی‌های و دشواری‌های جنگ تحمیلی، اظهارداشت: امروزه تیتر بعضی از رسانه ها این است که "دمای هوای اهواز ۵۷ درجه سانتی گراد است"، شهدا در دوران دفاع مقدس از شدت گرما به جای فشنگ یخ تقاضا می کردند، ولی با تحمل همه‌ی این سختی‌ها از فرمان ولی زمان عقب نشینی نکردند و تا پای جان ایستادند.

وی با بیان اینکه امروزه رعایت حرام و حلال کم‌رنگ‌تر از گذشته شده است، گفت: هدف شهدا پیاده شدن دستورات خداوند در زندگی‌هایمان بود، بی‌شک جوانانی که هزار و یک وسیله برای گناه در اطرافشان هست، اگر مرتکب گناه نشوند مورد توجه و عنایت شهدا قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه قدس گیلان به برجام اشاره کرد و اظهار کرد: برجام مقدمه‌ای برای جمع کردن موشک های دفاعی ایران، بستن راه و تفکر شهادت و در آخر نیز از بین بردن تفکر ولایت فقیه و امامت می باشد.

در پایان نیز به مناسبت اربعین شهید حسن عشوری، سردار محمد عبدالله پور فرازی از وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را قرائت کرد.

ارسال نظرات