خبرهای داغ:
فرمانده مرزبانی ناجا در جمع خبرنگاران تبریز دفاع از منافع مرزنشینان را وظیفه ذاتی مرزبانی دانست و گفت: این وظیفه ولی حدود قانونی دارد و تجاوز مرزی و تردد غیرمجاز جرم بوده و برابر قانون با افراد برورد می شود.
کد خبر: ۸۸۹۳۱۵۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سردار قاسم رضایی افزود: در بسیاری از موارد مردم مرزنشین چندان آشنا به قوانین مرزی نیستند و باید دستگاه های مسئول آموزش های عمومی لازم را در این خصوص با تهمیدات ویژه ای داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته 859عابر غیرمجاز در آن سوی مرز دستگیر شده اند، ادامه داد: در برخی موارد نیز احشام مرزنشینان به آن طرف مرز رفته اند گه تعاملی برای برگرداندن احشام با کشورهای همسایه داریم ولی باید خود مرزنشینان این موضوع را رعایت کنند.

رضایی ادامه داد: 14هزار و 161 متجاوز مرزی را نیز در خاک کشورمان دستگیر کردیم که عمده ترین آن ها از مرز پاکستان وارد کشورمان می شوند.
وی افزود: همچنین در چهارماه گذشته حدود ۲۹ تن مواد مخدر در مرزهای کشور کشف شده است که علاوه بر آن مقدار زیادی کالای ضد فرهنگی، کالاهای هدف گذاری شده همچون لوازم خانگی و خشکبار نیز کشف شده که نسبت به چهار ماه سال گذشته نیز افزایش داشته است.

رضایی ادامه داد: چهار ماه نخست امسال همچنین کشف عتیقه جات با 38 برابر کشف، پارچه 8 برابر، شکر 6.5 برابر، لوازم برقی 2.6 برابر و کولر گازی 3.5 برابر بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا آخرین وضعیت امنیتی مرزهای کشور را خوب ارزیابی و بیان کرد: با این حال بیشترین مشکل ما در مرزهای جنوب شرقی با کشور پاکستان و افغانستان است که بیشترین موضوع درگیری مواد مخدر و شرارت های مسلحانه است که از طریق گروه های شرور توسط دشمنان و دولت های استکباری حمایت می شوند.

رضایی با بیان اینکه مرز مشترک باید توسط دو کشور مشترک اداره بشود که نیاز به حمایت دیپلماسی است و اقدامات دیپلماسی در این زمینه با کشور پاکستان انجام شده است.
چراکه مرز مشترک با پاکستان پرهزینه ترین مرز ما حدود 980 کیلومتر است که به طور یک طرفه مدیریت می شود.

وی از ظرفیت مرزهای کشور برای سرمایه گذاری خبر داد و گفت: همه مناطق مرزی آماده سرمایه گذاری برای صنایع تبدیلی و اشتغال زایی است که مجلس و دولت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود از اصحاب رسانه خواست در خصوص شرایط ماموریت مرزبانان که گرمای ۵۰ درجه فصل گرما و سرمای ۳۰ درجه زیر صفر زمستان را برای ایجاد امنیت تحمل می کنند به مردم اطلاع رسانی کنند تا مردم و برخی از مسولان آگاه شوند که تامین امنیت کشور چگونه حاصل می شود.

رضایی با اشاره به کار سخت مرزبانی خواهان حمایت مجلس و دولت در افزایش حقوق و مزایای مرزبانان شد و گفت: افزایش حقوق و مزایا از جمله مطالبات جدی ماست و در شهرهای مرزی حدود 700 میلیارد ریال برای ساخت خانه های سازمانی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات