خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان گفت: از پیامدهای مهم عملیات مرصاد عزت و سربلندی و پیروزی اسلام بر کفر جهانی است و آنها که به فکر توطئه بودند، نتوانستند نهضت عاشورا و نهضت روح الله را خاموش کنند و این حرکت عظیم برای حفظ ارزش‌ها با دستان نیرومند مدافعان حرم ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۹۳۱۰۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
عزت و پیروزی اسلام بر کفر جهانی از پیامدهای مهم عملیات مرصاد
سرهنگ سعید سعیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تویسرکان ضمن گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد اظهار داشت: در اواخر سال 66 و پیروزی‌های ایران اسلامی در کربلای 5 و سلسله عملیات‌ها در غرب و شمال غرب به ویژه عملیات والفجر10 که فشارهای زیادی به بعثیان وارد شد و تقریبأ معادلات نظامی دنیا بهم خورد، نهایتأ دشمنان به فکر توطئه ای بزرگ افتاد و چندین حمله بزرگ را طراحی و عملی کردند.

وی افزود: جنگ در شهرها و موشک باران، شدت تحریم‌های نظامی و اقتصادی و سیاسی، استفاده از سلاح‌های شیمیایی، هدف قراردادن هواپیمای مسافربری و کشتار حجاج ایرانی در مکه معظمه و چندین اقدام دیگر از جمله عملیات‌های شوم دشمنان در آن زمان بود.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان بیان داشت: رژیم بعثی عراق به دلیل برتری نظامی در اوائل سال 67 هجوم مجدد خود را آغاز و بخش‌هایی از خاک ایران را تصرف کرد که به هرطریق ممکن ایران را وادار به پذیرش قطعنامه 598 کند، که ایران اسلامی با مدیریت صحیح حضرت امام(ره) و برمبنای مصلحت نظام و در نظر گرفتن همه شرایط در تاریخ 27 تیر ماه 67 قطعنامه 598 ر ا پذیرفت ودر رسانه ها پخش شد و دنیا دچار سردرگمی عجیبی شد.

وی ادامه داد: در 31 تیر ماه 1367 مجدد دشمن از محورهای جنوب، جبهه‌های میانی و تقریبأ سراسر جبهه‌ها و محورها به صورت گسترده حملات را آغاز کرد که با شکست رزمندگان اسلام نتیجه‌ای نگرفت و پس از چند روز عقب‌نشینی کردند و پس از شکست دشمن جبهه‌ای دیگر را باز کردند و عملیاتی را به‌نام «فروغ جاویدان» با حمایت از ارتش بعث و سازمان منافقین به راه انداخته و از طریق مرز خسروی بدون اینکه مانعی در سر راه آنها باشد 150 کیلومتر جاده را درنوردیدند و شهرها را به آتش و مردم مظلوم را کشتند و به دار آویختند.

سعیدی یادآور شد: حدود سه روز قبل ازاین اتفاق نیروهای لشگر انصار اردوگاه چهارزبر را به قصد مقابله با بعثیان در جنوب کشور با هدف کمک به رزمندگان مأموریت گرفتند که با حضور این نیروها در جنوب فرماندهی قرارگاه‌ها اعلام کردند که نیازی به نیرو نیست و هیمنه ارتش بعث شکسته شده است.

وی ادامه داد: با دستور قرارگاه‌ها نیروها به طرف اردوگاه در حرکت بودند که شبانه اعلام شد درغرب کشور و حوالی اسلام‌آباد نیروهای شبه‌نظامی مشاهده شدند که رزمندگان انصارالحسین(ع) برای مقابله در محورها حضور و در تنگه ای بنام «چهارزبر» در قالب چندین گردان به ویژه گردان 153 قاسم ابن الحسن(ع) از شهرستان تویسرکان عرصه را بر منافقین تنگ کردند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: رزمندگان اسلام با تصرف گردنه حسن‌آباد صبح روز 4 مرداد ماه 1367 خود را به تنگه «چهارزبر» رسانید و با تمام توان و نبردی عاشورایی با سازماندهی گردان‌ها بر روی ارتفاعات تنگ شیان و تنگه اول و دوم از ساعات اولیه در مصافی تاریخی با کفر آن را شکست دادند.

وی ابراز داشت: در همان ابتدا دشمنان آنچنان ضربه‌ای را متحمل شدند که ستونی از دود و آتش آسمان را فرا گرفته و همه نیروهای آنان به طور کامل فلج شدند و در واقع نقش همه رزمندگان از سراسر ایران اسلامی در شکست این دشمن موثر بود، به ویژه نیروهای لشگر انصارالحسین(ع) و گردان 153 که تنگه را بر حرامیان بستند و با رمز «یا صاحب الزمان ادرکنی» و «یا علی ابن ابیطالب(ع)» در ارتفاعاتی بنام چهارزبر دشمنان در کمینگاه دچار ضرباتی محکم کردند.

سعیدی افزود: دشمنان بعد از این عملیات به این نتیجه رسیدند که ایران اسلامی و رزمندگان به آنها اجازه نخواهند داد تا سرزمینی شهیدان جولانگاه آنها باشند.

وی با بیان اینکه عملیاات مرصاد دشمنان را به خاک مذلت کشاند، خاطرنشان کرد: از پیامدهای مهم مرصاد عزت و سربلندی و پیروزی اسلام بر کفر جهانی است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان یادآور شد: دشمنان فهمیدند که ایران اسلامی در دفاع هشت ساله فاتح میدان بود و آنها که به فکر توطئه بودند، نتوانستند نهضت عاشورا و نهضت روح الله را خاموش کنند و به یاری خداوند این حرکت عظیم برای حفظ ارزش‌ها با دستان نیرومند مدافعان حرم ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات