در هفتمین جلسه انجمن ادبی «شعر و داستان سپیدار» اعضای انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 3 میزبان «مهدی مردانی» بودند.
کد خبر: ۸۸۹۳۰۶۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مهدی مردانی شاعر توانمند و کارشناس آفرینش‌های ادبی استان قزوین، مهمان هفتمین جلسه انجمن ادبی شعر و داستان استان زنجان شد.

در این جلسه که به میزبانی مرکز فرهنگی‌هنری شماره 3 زنجان برگزار شد، 30 نفر از اعضای فعال انجمن حضور داشتند و 6 نفرشان به اثرخوانی پرداختند.

مردانی ضمن نقد و بررسی آثار قرائت شده، به نکات کلیدی و مهمی اشاره داشت که با رعایت آنها، نوجوان‌ها می‌توانند نگاه بکر و تازه‌ای به دنیای پیرامون شان داشته باشند.

وی تاکید کرد: «حتما الگوی ما در سرودن شعر، نباید نمادهای خاص و تکراری باشد، علی الخصوص در شعرهای آیینی. یک شاعر اگر می‌خواهد حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد، باید به هر چیز ساده و به ظاهر دم دستی، نگاه شاعرانه‌ای داشته باشد. از الگوهایی استفاده کند که آنها را تجربه کرده است.»

در ادامه‌ی جلسه شاعر کتاب «دلتنگی های یک آپارتمان» نمونه ای از آثار خودش را برای اعضا خواند و از آنها خواست که روی «لحن» شعرخوانی‌شان تمرین ویژه داشته باشند.

این شاعر خوش ذوق، ارتباط گرم و صمیمانه ای با اعضا برقرار کرد و یادآور شد که با شاعران بزرگسال زنجان، دوستی چندین ساله دارد. سپس شاه بیت‌هایی از اشعار آنها را قرائت کرد و خواست که به اندیشه عمیق شان دقت نظر داشته باشند.

مردانی با شنیدن آثار قوی و به قالب رسیده اعضا، ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: «زنجان مهد شاعران بزرگی چون حسین منزوی و غلامرضا طریقی است. من یقین دارم که شما هم آینده درخشانی در شعر خواهید داشت و زنجان مثل همیشه در این عرصه خواهد درخشید.»

ارسال نظرات