امسال 14 مساله اصلی با کشور عربستان در زمینه اعزام حجاج مطرح شده و روابط سیاسی دو جانبه با کشور عربستان از روابط زیارتی حجاج تفکیک شده است.
کد خبر: ۸۸۹۳۰۵۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه خود به استان زنجان گفت: تامین عزت، امنیت و کرامت حجاج ایرانی، هدف اصلی و شرط لازم برای نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران است.

سید رضا صالحی امیری با اشاره به اینکه مذاکرات مهمی برای اعزام حجاج ایرانی به کشور عربستان صورت گرفته است، افزود:کشور عربستان شروط لازم برای تامین امنیت و اعزام عزتمندانه حجاج ایرانی را پذیرفته و به صورت مکتوب اعلام کرده که حج امسال بانهایت عزت و کرامت برگزار می شود.

وی اظهار داشت: امسال 14 مساله اصلی با کشور عربستان در زمینه اعزام حجاج مطرح شده و روابط سیاسی دو جانبه با کشور عربستان از روابط زیارتی حجاج تفکیک شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای برگزاری هر چه باشکوتر مراسم حج تمتع و تامین رفاه و امنیت حجاج ایرانی انجام شده است، تصریح کرد: خانه خدا مکان مقدس و متعلق به همه جهان اسلام است و شیعیان و مسلمانان جهان حق دارند بدون هیچ دغدغه و با خیالی آسوده از این سفر و فرصت الهی بهره کافی را ببرند.

سید رضا صالحی امیری افزود: همه تدابیر لازم برای اجاره اماکن، محل های اسکان و اقامت زائرین و نیز هماهنگی پروازهای هواپیمایی با جدیت مسئولین انجام شده است و همه گروه‌های پشتیبانی، پزشکی و هواپیمایی برای ارائه خدمات به حجاج، در کشور عربستان حضور دارند.

وی اظهار داشت: حجاج ایرانی امسال نیز همانند سال های گذشته باید ضوابط، قوانین و روابط اجتماعی را رعایت کنند و با پیروی از روحانی و رئیس کاروان خود در فضای معنوی و بدون هیچ مشکلی اَعمال حج را به خوبی انجام دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ایرانیان ملتی بزرگ هستند که در اخلاق و انسانیت در جهان اسلام همواره سرآمد بوده اند، افزود: امروزه اصول اصلی کشورمان داشتن اخلاق، عزت، کرامت و وحدت در سراسر جهان است و به هیچ عنوان نباید به دلیل برخی مسائل فردی، مناقشه ای صورت گیرد.

سید رضا صالحی امیری با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون متقاضی ایرانی در نوبت حج قرار دارند، افزود: برخی عاشقان بیت ا... بیش از 10 سال است که در نوبت اعزام به حج بوده اند، که امروزه با تمهیدات اندیشیده شده فضایی مناسب که در شان زائرین باشد فراهم شده و به هیچ عنوان جای نگرانی نیست.

ارسال نظرات