نقش مادر در تربیت درست فرزند مهم و کلیدی است و باید با رفتار نادرست نیاز کودک‌شان را سرکوب نکنند، زیرا در ادامه دچار آسیب‌های مخرب خواهند شد.
کد خبر: ۸۸۹۲۹۴۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس فعال دررعرصه فرهنگی ر مراسم جشن  روز دختر ومیلاد با سعادت حضرت معصومه (س) در حسینیه اعظم زنجان  گفت: حجاب در دنیای امروز  به یکی از مهم‌ترین موضوعات روز دنیا تبدیل شده است و از سوی منتقدان و یا موافقان نظریات مختلفی در بحث  حجاب مطرح می‌شود و با طرح این سوال که فلسفه و اصل حجاب به چه چیزی باز می‌گردد که در دنیای امروز این موضوع مورد اهمیت و چالش قرار گرفته است.
دکتر محمد جعفر غفرانی افزود: انسان تنها موجودی است که درک زشتی و زیبایی دارد و از زشتی و بی نظمی متنفر است.
وی اظهار داشت: تواضع، نجابت، ادب و بسیاری از خصایص رفتاری در همه کشورها زیبا است و جزو اشتراکات بین انسان‌ها است.
کارشناس فرهنگی تربیت درست را امری بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: نقش مادر در این راستا نقش مهم و کلیدی است و باید با رفتار نادرست نیاز کودک‌شان را سرکوب نکنند، زیرا در ادامه دچار آسیب‌های مخرب خواهند شد.
خاطر نشان ساخت: طی تحقیقات صورت گرفته این نتیجه به دست آمده که دختران بیشتر از پسران خواهان پوشش هستند،  درک عقلی ربطی به مذهب، ملیت و نژاد ندارد. در همه جای دنیا زن محجبه حرمت دارد و بین بانوان دنیا پوشیدگی نشانه زیبایی و خودباوری است.
وی ابراز داشت: هر چیز ارزشمندی نیازمند حفاظت و حراست است و این کار یک واجب عقلی است نه واجب شرعی؛ متاسفانه در دانشگاه و مدرسه همه چیز را به افراد یاد می‌دهند جز یک درس را که آن خودشناسی است.
محمد جعفر غفرانی  تصریح کرد: زیبایی صفتی است که نشان از رفتار انسانهاست، زیبایی و زشتی به وسیله عقل قابل درک می باشد و برای تمام موجودات  عامل زیبایی شناخته شده  است.
کارشناس فعال دررعرصه فرهنگی با اشاره به اینکه کسی که خودشناسی نداشته باشد ارزش  خوب و بد خود را نخواهد شناخت، خاطر نشان ساخت:  رعایت منطقی و عقلی نشانه زیبایی شناسی، اراده، ‌درک و خودشناسی است. کسی که زیبایی اندیشه داشته باشد با پوشش خود مقابل دیدگان هوسران و هرزه را خواهد گرفت.

ارسال نظرات