خبرهای داغ:
دبیرخانه دائمی برنامه‌ریزی و اجرای ویژه برنامه‌های هفته خبرنگار با پیشنهاد اعضای کمیته برنامه‌ریزی گرامیداشت روز خبرنگار در شیراز راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۲۹۲۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
نخستین جلسه هم‌اندیشی برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته خبرنگار با حضور چند تن از متولیان این حوزه و نمایندگان برخی نهادهای مربوطه در سازمان بسیج رسانه استان فارس تشکیل شد.

میلاد امیری‌نژاد، رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس، هدف از تشکیل این جلسه را همفکری و هم‌اندیشی متولیان امر برگزاری برنامه‌های هفته خبرنگار در استان اعلام کرد و اظهار داشت: رسیدن به وفاق در این حوزه با تاکید بر حفظ شان خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه‌های فارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: شان خبرنگارانی که در طول سال و در تمام حوادث و رویدادهای سطح جامعه در کنار مسئولان و مردم حضور دارند و برای اطلاع‌رسانی هر چه دقیق‌تر و شفاف‌تر تلاش می‌کنند با برخی هدایا از سوی مسئولان روابط عمومی‌ها حفظ نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس با بیان اینکه لازم است تدابیر لازم برای برطرف شدن مشکلات اصحاب رسانه و امنیت شغلی آنها اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: امسال برای برطرف شدن این دسته از مشکلات برنامه‌ریزی و تلاش می‌شود.

امیری‌نژاد بیان کرد: سرکشی به دفاتر رسانه‌های استان توسط مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف و بیان خداقوت در خارج از فضای ادارات یکی از برنامه‌های هفته خبرنگار امسال است.

شهرام محدث، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در این جلسه با تاکید بر اینکه در هفته خبرنگار باید از اندیشه، قلم و تفکر اصحاب رسانه تجلیل شود، بیان کرد: لازم است تولیدات سالانه خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه بررسی و از تولیدات برتر تجلیل شود.

وی همچنین پیشنهاد راه‌اندازی دبیرخانه دائمی ویژه برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های هفته خبرنگار را ارائه داد و افزود: این دبیرخانه با فعالیت در طول سال می‌تواند تولیدات و آثار اصحاب رسانه را رصد و بررسی کند.

رضا جاویدی، مسئول کانون بسیج رسانه شیراز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی دررشته های مختلف در دوبخش آقایان وبانوان، برگزاری اردوهای جهادی اصحاب رسانه برای بررسی مشکلات مناطق محروم ومشارکت در ساخت پروژه های عمرانی این مناطق، برگزاری نشست‌های تخصصی و آموزشی باعنوان حقوق رسانه وجرائم مطبوعاتی،برنامه ریزی جهت حضور مدیران در رسانه ها، تولید برنامه تلویزیونی گفتگو در جهت بررسی مشکلات خبرنگاران توسط صداوسیمای مرکزفارس را از جمله رئوس برنامه‌های پیش بینی شده در هفته خبرنگار سال 96 عنوان کرد.

علی‌محمد پشوتن رئیس انجمن صنفی نوپای خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، نیز در این جلسه بر لزوم شناسایی خبرنگاران و تفکیک آنها از دیگر فعالان حوزه رسانه از جمله موزعان، کارکنان چاپخانه‌ها، مسئولان جذب آگاهی در رسانه‌ها و غیره تاکید کرد.

وی پیشنهاد داد کمیته‌ای متشکل از متولیان حوزه رسانه از جمله خانه مطبوعات استان فارس، انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، سازمان بسیج رسانه استان فارس و غیره به منظور بررسی مشکلات خبرنگاران تشکیل شود.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس با تصریح اینکه هر فردی که پا به عرصه خبر و رسانه می‌گذارد مسئولیت‌های خطیر این حوزه را پذیرفته است، خاطرنشان کرد: تامین امنیت شغلی و حداقل دستمزد و بیمه کمترین خواسته هر خبرنگار است که متاسفانه همین حداقل‌ها هم برای تعداد زیادی از فعالان رسانه‌ای شیراز فراهم نیست.

پشوتن با بیان اینکه امروزه جامعه از فضای مجازی آسیب جدی دیده است، تاکید کرد: جامعه باید رسانه را بشناسد و اعتماد جامعه نسبت به رسانه‌ها باید بازسازی شود؛ این مهم مستلزم آشتی مدیران استان با رسانه‌ها است.

وی نگاه برخی مسئولان روابط عمومی‌های استان به اصحاب رسانه را نگاه از بالا به پایین توصیف و بیان کرد: مدیران روابط عمومی‌های استان باید در کنار اصحاب رسانه قرار گیرند تا در نهایت رشد و تعالی و توسعه استان در تمامی ابعاد محقق شود.

محمد عسلی، مدیرمسئول روزنامه عصر مردم و رئیس شورای عالی بسیج رسانه فارس، نیز در این جلسه از اشکالات آشکار در بحث بیمه خبرنگاران از سوی برخی مدیران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های فارس انتقاد کرد و گفت: این معضل بزرگ سبب ظلم در حق اصحاب رسانه می‌شود.

وی پیشنهاد داد هدایای روز خبرنگار که قرار است از سوی دستگاه‌های مختلف به اصحاب رسانه اهدا شود در قالب یک برنامه تقدیر، تجمیع و با یک لوح مشترک از این عزیزان قدردانی شود.

سرهنگ قادر شفیعی، مسئول روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، نیز در این جلسه از پیشنهاد آقای عسلی استقبال و اظهار کرد: سپاه فجر استان فارس آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام می‌کند.

زهرا یقطین، عضو هیئت رئیسه شورا و مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این جلسه طرح تجمیع تقدیر از اصحاب رسانه را اقدامی شایسته برشمرد و گفت: شورای اسلامی شهر شیراز علاوه بر همکاری در این زمینه در حال بررسی نامگذاری یک بوستان به نام رسانه و خبرنگاران است.

وی همچنین آمادگی شورا و شهرداری برای مشارکت در امر برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی ویژه اصحاب رسانه را اعلام کرد و افزود: اگر تمامی دستگاه‌ها به این اجماع برسند به طور حتم نتایج ارزنده‌ای در نهایت شامل شهر و استان ما می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها