خبرهای داغ:
در گرامیداشت عملیات مرصاد، محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود در منزل شهیدان فضلی از شهدای عملیات مرصاد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۲۹۰۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در بزرگداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود در منزل شهیدان مهدی و احمد فضلی از شهدای عملیات مرصاد برگزار شد.

در این محفل نورانی که یادگاران دفاع مقدس و فرماندهان و رزمندگان عملیات مرصاد حضور داشتند، در ابتدا به رسم جبهه سوره والعصر جمعی خوانی شد و در ادامه کلیپی از شهیدان احمد و مهدی فضلی پخش شد.

ایوب حسین پور از شاگردان معلم شهید مهدی فضلی در این مراسم با بیان ویژگی شهید مهدی اظهار کرد: این شهید همیشه خندان بود در عین حال که جدی بود و واقعاً معلم برای شاگردان خود بود.

وی با بیان اینکه شهدای عملیات مرصاد واقعاً جایشان خالی است افزود: منازل شهدا سنگر وایتگری است و ما باید از شهدا بیاموزیم و فرا بگیریم.

این راوی و پژوهشگر دفاع مقدس شاهرود با اشاره به ویژگی های شهیدان مهدی و احمد فضلی گفت: هر دوی این شهدا معلم بودند و یکی ادبیان عرب و دیگری ادبیان فارسی خوانده بودند و از شهید احمد الان نوه هست و رفقای شهدا هم اکنون هستند.

حسین پور با اشاره به جانباز بودن هر دو شهید بیان کرد: شهید مهدی یک بار از ناحیه گردن توسط گلوله و یک بار از ناحیه نخاع توسط ترکش مجروح که مدتی در بیمارستان کشور آلمان بستری بودند و با 60 درصد جانبازی در طول هشت سال دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشتند.

وی با اشاره به دلبستگی هادی فرزند شهید مهدی به وی عنوان کرد: فرزند شهید با اینکه یک ساله بود در مراسم بدرقه در سال 67 از شهید جدا نمی شود و حتی با اتوبوس مسیری را با شهید می رود و بعد پدر بزرگ شهید او را به سختی از پدر جدا می کند و شهید هادی سالها بعد در کنار خانه خدا پدر را در خواب می بیند و این دلبستگی تا کجا ادامه داد؟!

در این محفل شهدایی صادق فرزند شهید احمد فضلی نیز در سخنانی با بیان اینکه چند ماه بعد از شهادت پدر به دنیا آمده افزود: همه ما وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدا و پاسدار خون آنها و مروج این فرهنگ باشیم.

حاج حسین فضلی برادر شهیدان نیز در این جلسه با اشاره به زندگی نامه شهیدان احمد و مهدی فضلی به سایر شهیدان این خانواده از جمله شهید محمد منتظری و محمداسماعیل کریمی اشاره کرد و گفت: وصیت نامه شهدا واقعاً جای تامل دارد و امام راحل تاکید بر توجه به وصبت نامه شهدا دارند چرا که چراغ راه ماست.

وی با تاکید بر اینکه فقط از شهید گفتن کافی نیست و باید عمل نیز کرد افزود: منصفانه نیست که ما از شهید فقط به خاطرات او بسنده کنیم و به وصیت نامه آنها توجه نکنیم و امالم کسی که پرچم دار راه است از ما در ایستادگی در راه شهدا تاکید دارند.

فضلی با بیان اینکه دوره خطرناکی است و از هر طرف هجمه است عنوان کرد: متاسفانه برخی مسئولین زیر پرچم انقلاب و شهدا را خالی می کنند و ما در فضای مجازی بسیار حمله به آرمان شهدا و اصل شهید و شهادت داریم تا این عَلَم کمرنگ شود و شهادت طلبی در جامعه کمرنگ شود و به راحتی مملکت تغییر کند.

وی تصریح کرد: امروز از مرز مهران و شلمچه، مرز ما به مرز اسرائیل قرار گرفته و این بُرد شهداست اما عقبه دارد خالی می شود و بسیار خطرناک است و باید مطالبه گری کنیم مسیر و راه شهدا را.

فرمانده اسبق سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: امروز متاسفانه در دل مردم شک و شبهه ایجاد می کنند که راه شهدا را ادامه دهند و اینجاست که رهبری آتش به اختیار را مطرح می کنند که هر کس در هر کجاست راه را درست تشخیص بدهد و حرکت کند.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند راه شهدا و راه اسلام این است و وصیت نامه شهدا روشن است و ما چه توقع از رهبری داریم، می خواهیم آقا بیاید سنگر شود و ما پشت ایشان قرار بگیریم؟! امروز دفاع از اسلام واجب است البته باید فهم ما به دفاع برسد و راه حق را بفهمیم و باید دنبالش برویم و عمل کنیم.

فضلی اضافه کرد: در مسائل فرهنگی آتش به اختیار رهبری فرمودند و در خطبه نماز جمعه عید سعید فطر آن را تبیین فرمودند و این باری بر دوش همه ماست و باید در میدان باشیم و به راحتی این ارزش ها را از دست ندهیم.

مهندس علی حجی برادر شهید مهدی حجی از رزمندگان عملیات مرصاد نیز در این محفل شهدایی به بیان خاطراتی از عملیات مرصاد پرداخت و گفت: در این عملیات ما مفهوم توکل را به خوبی درک کردیم، در شرایطی که از همه طرف آتش می بارد و دشمن می آید وارد میدان شوی و از همه چیز بگذری تا دشمن را ناکام بگذاری این توکل بسیار بزرگ است.

وی با بیان اینکه ما در شب دوم در مقر صادقین مستقر شدیم افزود: بسیار عجیب است که با دو سه گردان نصفه و نیمه تنگه چهار زبر را در مقابل دشمن تا دندان مسلح حفظ کرده ایم و اینجا تلاش افرادی چون حاج عبدالله نمایان است.

حجی گفت: ما در شب دوم به دستور حاج عبدالله از خاکریز عبور کردیم و جلو رفتیم و آتش تیر بود که به سمت ما می آمد و ما در کنار تپه ای کوچک کنار تانکر آب سنگر گرفته بودیم و نمی توانستیم بیرون بیاییم چون تیراندازی بسیار عظیم بود من در این مرحله دو بار خوابیدم در بهبوهه جنگ؟!

وی ادامه داد: بار اول که خوابم برد تا بلند شدم یکی از تانک ها از ما رد شده بود که آن را زدم که بعدها گفتند اگر آن عبور می کرد از خاکریز کار بسیار سخت می شد و اگر زودتر نیز زنده می شد اوضاع طور دیگری بود و مرحله دوم که خوابم بُرد و بیدار شدم تانک دشمن ایستاده بود در 15 متری ما و باز اینبار گلوله آرپی جی عمل نکرد و چند ثانبه طول کشید و بعد فهمیدیم که در پشت تانک نیروهلی خودی بودند که اگر زودتر شلیک می شد آنها از بین می رفتند و اینها همه به دست الهی خدا رخ داد و خدا واقعاً در این صحنه ها حضورش ملموس بود.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها