شهادت هزار پیشمرگ مسلمان کُرد، تقدیم بیش از هزار و 200 سرباز شهید، شهادت 25 سردار کردستانی و تقدیم 52 شهید روحانی، از جمله افتخارات مردم کردستان در دوران جنگ تحمیلی است.
کد خبر: ۸۸۹۲۸۹۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  عبدالمحمد زاهدی در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به معنای آمادگی مردم برای ایثار و فداکاری است.

 
 
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار به نهادینه شدن آن در جامعه منجر خواهد شد ادامه داد: هرگاه خطری نظام و کشور را تهدید کند، مردم به دوران دفاع مقدس برگشته و آماده دفاع از مرزهای ایران اسلامی خواهند بود.
 
وی به  برگزاری کنگره پنج هزار و 400 شهید در سال آینده در کردستان خبر داد و گفت: سال گذشته نیز این کنگره با همکاری تمامی دستگاه ها به خوبی برگزار شد.
استاندار کردستان افزود: سال گذشته در حاشیه این کنگره اقدامات فرهنگی متعددی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفت.
 
زاهدی به تحریم های چندساله آمریکا و دشمنان ضد کشور اشاره و اظهار کرد: مردم با صبر و شکیبایی این دوران را تحمل کرده و در زمان مذاکرات هسته ای و توافق برجام نیز، پشتوانه دولت و نظام بودند.
 
وی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم ما سختی های زیادی کشیدند و مجموعه آن ایثارگری ها و فداکاری ها عامل پیروزی رزمندگان در مقابل دشمن بعثی بود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان هم در این جلسه گفت: کردستان یکی از پنج استانی است که در دوران دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ بود؛ همچنانکه پیش از آن نیز در اوایل انقلاب با ضدانقلاب درگیر بود.
 
محمد سلیمانی با بیان اینکه کردستان در دوران دفاع مقدس بیش از پنج هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب کرده است افزود: شهادت هزار پیشمرگ مسلمان کُرد، تقدیم بیش از هزار و 200 سرباز شهید، شهادت 25 سردار کردستانی و تقدیم 52 شهید روحانی، از جمله افتخارات مردم کردستان در دوران جنگ تحمیلی است.
 
به گفته وی، چاپ 50 کتاب در حوزه ایثار و شهادت، تولید فیلم شیار 143، زندگینامه 13 شهید بیجاری، جمع آوری وصیت نامه شهدا و چاپ فرهنگ اعلام، از جمله اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در سال 95 بوده است.
 
سلیمانی اضافه کرد: تلاش می کنیم فضای شهرها و نامگذاری اماکن و معابر جدید، مزین به نام و یاد شهدا باشد.
 
معاون بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس نیز از مطالعات و پیگیری های این نهاد برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس کردستان در سال 96 و اجرای آن در سال 97 خبر داد.
استان کردستان در دوران دفاع مقدس، بیش از پنج هزار و 400 شهید، 9 هزار و 500 جانباز و 805 آزاده سربلند تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
انتهای پیام/ 7727

ارسال نظرات