برگزاری دومین نشست تخصصی روسای دانشگاهها و اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس

دومین نشست تخصصی روسای دانشگاهها و اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۲۸۸۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، در آستانه عملیات مرصاد دومین نشست تخصصی روسای دانشگاهها و اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با حضور دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، سرهنگ سلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سرهنگ یارمحمدی نماینده ستاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور، روسا، معاونین آموزشی و اساتید دانشگاه های استان سمنان در محل سالن امام رضا(ع) ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد.

دکتر شادنوش رئیس دانشگاه این نشست را بهانه ای برای یک نیاز زیر بنایی در جامعه دانست و گفت: همه این تشکیلات آموزشی و 2 واحد درسی بهانه ای است برای این که امانتی که در دست ماست به نسل های آینده سپرده شود و این امکان پذیر نخواهد بود مگر آن که مدیران ما در آینده بتوانند روح معنویات را به نسل های بعدی منتقل نمایند.

وی افزود: ما چه عقلانی حساب کنیم چه نیاز جامعه امروز، باید به همان الفبایی که حضرت امام (ره) در اوایل انقلاب آموزش دادند، رجوع کنیم.

دکتر شادنوش خاطر نشان کرد: تدریس بعضی از مبانی مثل دروس معارف اسلامی و علوم معارف دفاع مقدس اگر توام با معنویات نباشد، تاثیری بر جوانان ما نخواهد داشت.

وی با تأکید بر این که باید بتوانیم روح اخلاق و معنویت را در بین جوانان حاکم کنیم تا در آینده پرچمدار حرکت اجتماعی باشند، افزود: در امر دفاع مقدس هم باید بتوانیم روح و معنویت حاکم بر جبهه ها را ترویج کنیم، آن هم نه با روش هایی مثل تحریک احساسات جوان ها بلکه با اخلاق و منش اسلامی.

رئیس دانشگاه در ادامه اظهار امیدواری کرد با برگزاری  این نشست ها و هم اندیشی بتوانیم به یک روش کاری موثر دست پیدا کنیم تا جوانان را که از خصوصی ترین تا عمومی ترین لحظات زندگی در صحنه های اجتماعی مرتب در حال حمله فرهنگی هستند، هدایت نماییم.

در ادامه سرهنگ سلامی ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در خصوص همکاری صمیمانه با سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و برگزاری این نشست، گفت: اگر بتوانیم جوانان را با ارزش های دفاع مقدس آشنا کنیم به وظیفه خود عمل کردیم. دفاع مقدس اوج موفقیت ها در تاریخ ایران بود.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیر دروس دفاع مقدس بر دانشجویان، بیان داشت: تا کنون 1065 کلاس درس دفاع مقدس در دانشگاه های این استان برگزار شده است.

سرهنگ سلامی افزود: از روسای دانشگاه انتظار داریم درس دفاع مقدس را در ترم اول دانشجویان جدیدالورود پیش بینی نمایند. امروز درس دفاع مقدس در 49 واحد دانشگاهی این استان تدریس میشود.

وی ابزار امیدواری کرد: امیدوارم در سال تحصیلی جدید دروس دفاع مقدس در تمامی واحدهای دانشگاهی این استان تدریس گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار