خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد گفت: وقتی طرف مقابل برجام را نقض کرده است باید به صورت رسمی نقض برجام توسط مسئولان اعلام شود.
کد خبر: ۸۸۹۲۸۷۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازخور، امام جمعه خور در گفتگویی تصویب تحریم های جدید علیه ایران را نقض آشکار برجام دانست و گفت: وقتی طرف مقابل برجام را نقض کرده است باید به صورت رسمی نقض برجام توسط مسئولان اعلام شود، نباید در اظهارات مسئولان دولتی شاهد کلماتی مانند "اگر” که "اگر برجام نقض شود” که طرف مقابل را جسور می کند باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مهدی نژاد با اشاره به این که آمریکایی ها در برجام هزینه ای پرداخت نکرده اند گفت: هدف آمریکایی ها از نقض های پی در پی که هزینه ای برای آن ها ندارد این است که ایران را به نقض برجام ترغیب کند تا نقض برجام را از سوی ایران اعلام کنند.

وی با ابراز تأسف از رفتار برخی مسئولان دولتی و رسانه های وابسته به آن ها گفت: سستی استقلال و نبود دلایل کارشناسی باعث شده است تا آن ها علیه منتقدان رفتارهای ناشایست داشته باشند.

امام جمعه خور هدف آمریکا از وضع تحریم ها تشدید پدیده خود تحریمی در داخل ایران عنوان کرد و افزود: آمریکا با ایجاد فضای ترسناک پیرامون نهاد های انقلابی می خواهد ارتباط نهاد های داخلی را همچون ارتباط های بانکی تضعیف کند و علائم آن در داخل کشور با هجمه هایی که علیه سپاه صورت گرفت نمایان است.

وی هدف دیگر دشمن را تقویت اهرم خود برای مذاکرات احتمالی آینده پیرامون مباحث غیرهسته ای دانست و تصریح کرد: آمریکا بر اساس سنت رفتاری خود از هیچ ابزار می سازد تا در زمان مذاکرات همان ها را به عنوان امتیاز به طرف مقابل بدهد، هماهنگی تحریم ها بین آمریکا و اروپا محرز است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد هدف برجام را لغو یک باره تحریم ها عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بر اساس برجام همه تحریم ها باید در زمان اجرای برجام به صورت یک جا لغو می شد اما شاهد هستیم که نه تنها تحریم ها به تاریخ نپیوسته است بلکه تحریم های جدید هم افزوده شده و قانون محدودیت ویزا به تصویب رسید با این تفاوت که نسبت به قبل از برجام توان هسته ای خود را از دست داده ایم.

وی تمدید وضعیت اصظراری آمریکا علیه ایران را آخرین لگد اوباما به برجام عنوان کرد و افزود: اکنون ترامپ دنباله دهنده سیاست های ضد ایرانی آمریکا است.

امام جمعه خور با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در برابر مقابله با نقض برجام گفت: مجلس شورای اسلامی باید بر عملکرد دولت نظارت داشته باشد، دولت موظف است هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر یا بازگرداندن تحریم های لغو شده یا وضع تحریم های جدید را رصد و اقدامات متناسب با آن انجام دهد و همکاری داوطلبانه در اجرای برجام را متوقف و توسعه سریع سامانه هسته ای ایران را سامان دهد.

وی با اشاره به اضافه شدن روسیه و کره شمالی به لیست تحریم های جدید گفت: کشور ما می تواند برای مقابله با تحریم های آمریکا، روابط اقتصادی خود را با روسیه و کره شمالی تقویت کند و همان طور که عربستان، قطر را بارها تحریم و تهدید کرد به خاطر رابطه قطر با ایران نتوانستند به اهداف خود برسند، ائتلاف بین ایران، روسیه و کره شمالی در مسائل اقتصادی تحریم های جدید در حاشیه قرار می دهد و تأثیری در وضع کشور ها نخواهد داشت.

امام جمعه خور با اشاره بدعهدی های مکرر آمریکایی ها در برجام گفت: قراردادهایی مانند توتال و قرارداد های نفتی برای زمینه سازی برجام های بعدی است که اگر برجام باشد با جهان مراوده داریم و در یک کلام عوام فریبی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها