نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان مستقر شود.
کد خبر: ۸۸۹۲۸۲۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد حسین فرهنگی با بیان این که در موضوع احیای دریاچه ارومیه هدایت از مرکز، با وجود صرف اعتبارات گسترده، نتایج مطلوب فابل توجهی نداشته است، گفت: متاسفانه دوباره آب دریاچه کاهش یافته این در حالی است که اخیرا برای پاک کردن صورت مسئله، ظرفیت اسمی دریاچه را کاهش داده‌اند.

وی ادامه داد: استمرار برداشت نمک از دریاچه ارومیه منجربه تاخیر در حل مشکل دریاچه می‌شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نرخ بیکاری در سه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است آن هم با تعریف ناصحیحی که از اشتغال وجود دارد.

فرهنگی با بیان این که در حوزه اشتغال اقدام به باز تعریف اشتغال کردیم، اظهار کرد: در صورت باز تعریف اشتغال شاهد واقع‌بینی در آمار و در صورت حمایت از جویندگان کار شاهد برنامه‌ریزی درست در این حوزه خواهیم بود.

وی افزود: در حوزه بهبود فضای کسب و کار اجرای اصل چهل و چهارم قانون اساسی موضوع مهم اشتغال و حمایت از تولید ملی از مسائلی است که به آنها پرداخته می‌شود‌.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کابینه دولت در وضعیت موجود کشور گفت: مجلس بر ارائه دولتی کارآمد و تاثیرگذار در مسائل داخلی تاکید دارد تا با مدیریت صحیح، مشکلات بخش‌های دارای چالش حل شود.

وی با بیان این که یکی از بخش‌های مهم کشور حوزه اقتصادی است اظهار کرد: بخش‌های اقتصادی نه تنها تقویت نمی‌شوند بلکه مدیران ضعیف و تئوری‌پرداز بر منصب‌های مهم اقتصادی مستقر می‌شوند.

به گفته وی نرخ بیکاری در سه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است آن هم با تعریف ناصحیحی که از اشتغال وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 65 درصد رکود در صنعت ساختمان نتیجه رکود در بازار مسکن و تعطیلی پروژه‌های عمرانی است.

فرهنگی گفت: اگر دو تصمیم مجلس در خصوص تامین قیر رایگان برای پروژهای عمرانی 5 دستگاه اجرایی اعم از راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، سازمان شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و نوسازی مدارس و همچنین تامین مالی مستقیم دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به صورت متمرکز نبود با مدیریت‌های موجود کشور شاهد تعطیلی کامل کشور بودیم و به کشوری مصرف‌کننده و غیرمولد تبدیل می‌شدیم.

وی وضعیت ناهنجار بانک‌ها، وجود نقدینگی بالا در جامعه بدون آن که مدیریت صحیحی بر آن حاکم باشد و هدایت آن به سوی بازارهای کاذب مانند موسسات مالی و اعتباری و پیش‌خور کردن اعتبارات سال‌های آینده در قالب اوراق مشارکت را از مصادیق این ناکارآمدی دانست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بخش فرهنگ، تعلیم و تربیت حال و روز خوبی ندارد، گفت: در حوزه تاثیرگذاری‌های مجلس 3 قانون مهم جدید در دستور کار است به طوری که در قانون برنامه ششم بودجه 96 و احکام دائمی برنامه‌های توسعه کمیسیون‌های مجلس مکلف شده‌اند همزمان با تشکیل دولت جدید اقدامات و برنامه های دستگاه های اجرایی را پیگیری کنند.

فرهنگی افزود: مصوبه مهم مجلس در زمینه هترمندان و فعالان صنایع دستی ار اقدام‌های مهم و تاثیرگذاری است که می‌تواند در تسهیل اشتغال نقش آفرینی کند.

وی تمدید مهلت اجرای بودجه عمرانی سال 95 تا پایان شهریور ماه را از اقدام های مثبتی دانست که می تواند به کمک دستگاه ها و بخش‌های مرتبط بیایند.

وی به موضوع تبریز 2018 اشاره کرد و گفت: مجمع نمایندگان جلسه مهمی با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشت که نتیجه آن در هیات دولت مطرح و منتهی به مصوبه با ارزشی شد که در این زمینه دستگاه های اجرای موظف شدند 10 درصد اعتبارات متمرکز خود را به این موضوع اختصاص دهند و همچنین ردیفی برای این منظور در بودجه اختصاص یابد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دو ستاد ملی و استانی برای موضوع تبریز 2018 تشکیل شده است، افزود: امیدواریم شورای شهر و مدیران شهرداری در کنار سایر مسئولان استانی بتوانند این موضوع مهم را به خوبی پیش ببرند.

فرهنگی با بیان این که موضوع کارخانه ماشین سازی بسیار مهم است، گفت: یکی از صنایع مادر و اصلی در استان ماشین سازی است که در این زمینه طی جلسه ای که با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات مدیره شستا داشتیم با واگذاری ماشین سازی به شستا موافقت شد.

وی افزود: با اقدام های غیرقابل توجیه خصوصی‌سازی، هر 6 نماینده تبریز آذرشهر و اسکو، نامه ای به رئیس جمهور نوشتیم که کارخانه به شستا واگذار شود و ایشان نیز دستور اقدام را صادر کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها