خبرهای داغ:
سردار شفقت گفت: پیشرفتهای ما نشانه و مصداق آیه و اعدو الهم مستطعتم من قوه در مقابله با دشمنان است تا دشمن جرات تعرض به جمهوری اسلامی را پیدا نکند.
کد خبر: ۸۸۹۲۷۵۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان  صبح امروز سردار ابوطالب شفقت معاون توسعه و مدیریت برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ،ضمن درود به روان پاک شهدا و همچنین تبریک ایام کرامت گفت: این ایام فرصتی است تا ما سیره عملی اهل البیت (ع) را بیشتر بیاموزیم تا مشمول شفاعت این عزیزان در قیامت باشیم.

شفقت افزود: هویت پاسداری با انقلابی بودن عجین است و پاسداری یعنی حرکت کردن , ساکت نبودن و این از خصوصیات انقلاب اسلامیست که دائم در حرکت است چرا که  اسلام ذاتا انقلابیست.

وی در ادامه افزود: محیط پاسداری از انقلاب اسلامی ، هم پیش برنده و هم پیش رونده است پیش رونده است از این جهت که  همواره از بعد فردی و اعتقادی ، ایمان و تقوای خود را به سمت تعالی حرکت می دهد و پیش برنده است از آن جهت  که بر محیط پیرامونی خود اثر می گذارد و پاسدار انقلاب اسلامی در درون خود مستحکم است و به سوی تعالی حرکت می کند .

معاون توسعه و مدیریت برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: امروز حرکتهای جهاد گونه سپاه تاثیر زیادی در کشور گذاشته است و روحیه استکبار ستیزی سپاه در دنیا منتشر شده است و اثر بخشی آن تا جایی پیش رفته است که یک نیروی متدینی مانند حزب الله با اثر بخشی از ان در مقابل رژیم تا دندان مسلح صهیونیسم مقابله می کند و آن را وادار به عقب نشینی می نماید. و همچنین در سایر کشورهایی مانند عراق و سوریه و.. تاثیر خود را به عنوان پیش برندگی داشته و قطعا خواهد گذاشت.

شفقت به لزوم استحکام درونی خود تاکید و ابراز داشت: بخشی از استحکام قدرت دفاعی ما به تجهیزات بر میگردد و بخش اصلی آن استحکام درونی ماست.

وی با اشاره به صنعت دفاعی ایران گفت: قبل از انقلاب ما یک صنعت محدود و کوچک و در حد یک جنگ  افزار با توان فقط تعمیر و نگهداری داشتیم و در نگهداری همین صنعت کوچک قریب به 40 هزار مستشار آمریکایی و انگیلیسی در کشور بودند و ایرانیان فقط کمک کار تعویض قطعات آن بودند و حق شناخت و تحقیق هیچ قسمتی از قطعات را نداشتند ولی امروز همه افزار جنگ رزم زمینی و تجهیزات انفرادی که داریم صد درصد ایرانی است و نه تنها مستشاری نداریم بلکه کار مستشاری نیز در سطح دنیا هم در فرماندهی رزم و هم در توسعه صنعتی می کنیم.

سردار شفقت در ادامه اظهار داشت :امروز در هر زمینه ای که یگانهای رزم جمهوری اسلامی چه دریا ،زیر دریا ،سطح دریا ،اثر سطحی و هوا تجهیزات نیاز داشته باشند به کمک الهی و لطف پروردگار و فرماندهی معظم کل قوا  و با اراده جوانان عزیز جمهوری اسلامی  همه را قادر به تولید هستیم و با هنر محققین و دانشمندان ایرانی و با همکاری همه دانشگاههای کشور هر نوع تجهیزات تعریف شده در نظام جمهوری اسلامی ایران با همان محدودیتهای اعتقادی که ولی فقیه حکم فرمودند دسترسی داریم و می توانیم تامین کنیم.

معاون توسعه و مدیریت برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه به توان تجهیزاتی کشور اشاره و عنوان کرد:در حوزه رزم زمینی تانک کرار را که سال گذشته رو نمایی شد ،درشرایط مختلف زمین حرکت دارد ، مانور می دهد و شلیک می کند و با مدرن ترین تانکهای امروز دنیا قابل رقابت است و زره ان نیز مستحکم تر از نمونه دیگر کشورهاست و مقابل موشکهای ضد زره مقاوم است و سیستم های راداری و کنترلی ان صد درصد ایرانی و مدرن است و این نمونه ای از یک جنگ افزار رزم زمینی است.

سردار شفقت در ادامه افزود:مهمات ما هوشمند و نقطه زن است  و نقطه زنی موشکهای ما از  اعتقاد ما جریان دارد چرا که در کنار ضربه زدن به دشمن باید مراقب جان مردم بی گناه و غیر نظامی نیز باشیم لذا باید تلاش کنیم هدفی را انتخاب کنیم که نظامی باشد و قدرت دشمن را کاهش دهد و هیچ اثر محیطی بر مردم منطقه نداشته باشد. و لذا بر مبنای اعتقاد این علم را پیدا نمودیم و باعث اثر بخشی کاهش قدرت دشمن شدیم.

شفقت ابراز داشت: در حوزه موشکهای بالستیک تست میدانی کردیم وتا برد 700 کیلومتر هدف را مورد اصابت قرار دادیم که البته این برد نهایی موشکهای ما نیست و چنان این هدف دقیق بود که بعد از گذشت چند هفته از این ماجرا هیج رسانه جهانی نتوانست ادعا کند که ایران هدف کوری را زده است و این نشان از قدرت تجهیزاتی ماست.

وی در ادامه به موشک دریایی بصیر اشاره و افزود: این موشک قابلیت نصب بر هر نوع شناور ما را داراست و در سرعتهای مختلف شناورهای ما قابل شلیک است و شناورهای دشمن را ردیابی می کند و هم از ساحل به دریا و هم از سکوهای دریایی و هم از شناورهای در حال حرکت قابلیت شلیک دارد.

شفقت گفت: امروز کشور ما مجهز به مدرن ترین  زیر دریایی هاست و دارای قدرت خود کنترلی با قابلیت شلیک اژدر است .

معاون توسعه و مدیریت برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از توانایی ساخت هلی کپترهای پیشرفته با قابلیت حرکت در شب و روز و همچنین پهبادهای متنوع با قابلیت استفاده در هر شرایط  را که از دیگر پیشرفتهای ما در زمینه سخت افزار هوایی است خبر داد و این را نشانه و مصداق ایه و اعدو الهم مستطعتم من قوه در مقابله با دشمنان دانست تا دشمن جرات تعرض به جمهوری اسلامی را پیدا نکند .

سردار شفقت افزود:در این چند سال دیدید که دشمنان از هیچ کاری برای از بین بردن این انقلاب کوتاهی نکردند و اگر نتوانستند موفق شوند چون قدرت آن را نداشتند ولذا با حضور یکپارچه این ملت و رهبری مقام عظمای ولایت و تا زمانی که این اعتقاد و انسجام درونی در ما است و به سوی تعالی در حرکت می کنیم و هدف را رسیدن به خدا می دانیم مطمئن باشید پیروزیم و دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی در پایان عامل موفقیت در رشدقدرت دفاعی ایران در مرحله اول را گفتمان انقلاب اسلامی که شامل ایمان ، اعتقاد ، ولایت مداری و توکل به خدا ، بصیرت و استکبار ستیزی خواند و افزود:انگیزه تلاش و کوشش و نترسیدن و سازماندهی درست و استفاده درست از ظرفیتهای فکری از دیگر عوامل موفقیت ما در این گونه پیشرفتها بوده است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها