مدير جهادكشاورزي گلوگاه گفت: این شهرستان 19 مردادماه میزبان چهارمین جشنواره انجیر است.
کد خبر: ۸۸۹۲۶۲۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رضا پورفلاح در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران ـ گلوگاه به ایستگاه چهارم رسید و در ادامه سایر جشنواره هایی که در طول سه سال گذشته در این شهرستان برگزار شد، امسال در 19 مردادماه به مدت 5 روز در شهرستان گلوگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شناساندن انجیر و نام گلوگاه در سطح ملی، جذب سرمایه‌گذار و توسعه باغات و صنایع تبدیلی، معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های شهرستان، ایجاد شغل پایدار از طریق تولید، عرضه انجیر و فراورده‌های آن و فعال کردن تعاونی زنان روستایی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است، ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی،برپایی نمایشگاه و غرفه‌های فروش و پخت غذاهای محلی از جمله برنامه‌های جانبی اینجشنواره است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه این شهرستان به دلیل اقلیم و شرایط آب و هوایی، مهم‌ترین و بهترین مکان برای کشت و تولید انجیر است، گفت: در حال حاضر 120هکتار از باغات این شهرستان به کشت انجیر اختصاص یافته که عمده ارقام آن انجیر سفید، سبز، سیاه و گلابی است.

پورفلاح تصریح کرد: برای تقویت اقتصاد این شهرستان غرفه‌هایی از محصولات مختلف فرآوری شده از انجیر تهیه شده و برخی غرفه‌ها مربوط به سایر محصولات مانند صنایع دستی است که برای بازدیدکنندگان در معرض نمایش قرار داده و به فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین جشنواره انجیر همانند سال‌های گذشته با کیفیت مناسب و پربارتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال پایدار را بین جوانان و کشاورزان این منطقه بوجود آورده و امید است سبب تحول اقتصادی این شهرستان شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه یادآورشد: این جشنواره در استادیوم ورزشی شهید چمران شهرستان گلوگاه جنب آموزش و پرورش این شهرستان با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برپا خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها