پالایشگاه تبریز دوتندیس طلایی مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت را از آن خود کرد

شرکت پالایش نفت تبریز به عنوان تنها شرکت در صنعت نفت حائز دو تندیس طلایی در سومین همایش مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت شد.
کد خبر: ۸۸۹۲۵۶۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت تبریز، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز، غلامرضا باقری دیزج در این خصوص گفت: پالایشگاه تبریز به عنوان شرکت برتر در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی و فعالیت های زیست محیطی در بین شرکت های صنعت نفت معرفی شد.

وی افزود: شرکت پالایش نفت تبریز در تلاش است تا اهداف و برنامه های راهبردی خود را با اتخاذ رویکرد ذینفع گرایی بگونه ای تبیین کند که مدیریت یکپارچه آثار اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی منتج از فعالیت های شرکت در آنها لحاظ شده و به صورت همزمان باعث خلق ارزش افزوده برای شرکت و ذینفعان مختلف آن شود.

باقری با اشاره به اینکه عملکرد اقتصادی شرکت همواره در توسعه اقتصادی ملی تاثیرگذار بوده است، ادامه داد: محصولات و خدمات ارائه شده این شرکت در افزایش رفاه زندگی در جامعه و رونق کسب و کار موثر هستند.

وی ادامه داد: امانتداری از منابع سازمانی، بروزرسانی شیوه های مدیریت کسب وکار و بکارگیری فناوری های نوین همواره مورد توجه مدیریت پالایشگاه تبریز بوده است؛ تا بتوان به حداکثر بازدهی سرمایه های مالی و غیرمالی دست یافت.

وی با اشاره به عملکرد این شرکت در مدیریت آثار زیست محیطی، اظهار کرد: گام های موثری در ارائه محصولات سبز و کاهش آثار زیست محیطی عملیات شرکت برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز افزود: اجرای "بزرگترین طرح زیست محیطی صنعت نفت در شمال غرب کشور" از سال 1393 تا 1398 در پالایشگاه نفت تبریز از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: این اقدامات علاوه بر خلق ارزش زیست محیطی با خلق ارزش اقتصادی همراه بوده اند که می توان به طرح «بازیافت گازهای ارسالی به مشعل»و طرح «افزایش ظرفیت واحد بازیافت آب» و طرح «تصفیه نفت گاز» اشاره کرد.

باقری با تاکید بر اینکه توانمندسازی، سلامت و رفاه نیروی انسانی، همواره از اولویت های سازمان است، گفت: توسعه امور آموزشی و فرهنگی، کاهش حوادث و بیماریهای شغلی، افزایش بودجه های رفاهی، ورزشی و سلامتی، همگی موید توجه ویژه به رشد و توسعه منابع انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت پالایش نفت تبریز با بکارگیری شیوه های مختلف مشارکت و نوآوری، کارکنان را در بهبود مستمر فعالیت ها سهیم کرده و ارتباطات سازمانی را تحکیم بخشیده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز یادآور شد: پالایشگاه نفت تبریز به عنوان عضوی مسئول در جامعه پیرامون خود شناخته می شود و حمایت از امور مذهبی و معنوی، مشارکت در امور خیریه، همکاری با مراکز علمی و پژوهشی و کمک به توسعه زیرساخت ها در جوامع محلی از جمله مهمترین محورهای مشارکت های اجتماعی شرکت است که در این خصوص می توان به «اولین قرارداد فرصت مطالعات صنعتی داخل کشور برای اعضای هیات علمی» اشاره کرد.

چارچوب گزارش دهی یکپارچه مسئولیت اجتماعی شرکت تحت عنوان «Global Reporting Initiative» یا اختصارا GRI قالب جدید گزارش دهی پایداری شرکت‌هاست که از سوی یک سازمان بین المللی پیشرو به همین نام عرضه شده و اکنون بطور گسترده در دنیا توسط شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسئولیت اجتماعی شرکت (Corporate Social Responsibility - CSR) نیز بیان کننده اخلاق کسب و کار و ایفای نقش شرکت ها و سازمان ها در حوزه اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی است. این نوع مسئولیت تعهدات اخلاقی شرکت ها یا سازمان در قبال ذینفعان (داخلی و خارجی) آن را در بر می گیرد.

پالایشگاه تبریز در سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت موفق به دریافت تندیس طلایی به خاطر فعالیت های مطلوب مسئولیت های اجتماعی شرکتی در قبال محیط زیست به ویژه اجرای بزرگترین طرح زیست محیطی صنعت نفت در شمالغرب کشور و همچنین تندیس طلایی گزارش برتر به جهت تدوین و ارائه گزارش عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکتی مطابق استاندارد GRI.G4 ؛ شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها