مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه امسال 149 هزارو 186 اثر به دبیرخانه جشنواره نامه‌ای امام رضا (ع) ارسال شد، گفت: یک‌هزارو 546 اثر بین‌المللی است، 392 اثر به زبان مازندارنی و 146 هزارو 869 اثر در داخل کشور تولید شده است که به جشنواره ارسال شده است.
کد خبر: ۸۸۹۲۵۵۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احد جاودانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) به میزبانی مازندران با بیان اینکه امسال 149 هزارو 186 اثر به دبیرخانه جشنواره نامه‌ای امام رضا (ع) ارسال شد، بیان کرد: یک هزارو 546 اثر بین‌المللی است، 392 اثر به زبان مازندارنی و 146 هزارو 869 اثر در داخل کشور تولید شده است که به جشنواره ارسال شده است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: امسال آثار برتر و مهمانان خارجی از کشورهای بلژیک، استرالیا، چین، تایلند، ترکیه، لبنان، ایتالیا، آلمان، بوسنی و اندونزی حضور دارند.

این مسؤول زمان اجرای جشنواره نامه‌ای به امام رضا را یک‌شنبه هفته آینده اعلام کرد و گفت: حجت‌الاسلام محمدیان رئیس مرکز فرهنگی در بیرمنگام انگلیس و مروج فرهنگ رضوی سخنران ویژه این جشنواره است، دختر شهید بلباسی هم برای گرامیداشت و پاسداشت شهدای مدافع حرم شرکت می‌کند.

جاودانی ادامه داد: دانشنامه سه جلدی امام رضا(ع) و کتاب نجوای دل هم در روز برگزاری جشنواره رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به در پیش‌بودن 17 مرداد روز خبرنگار بیان کرد: هر سال در چنین روزی فرصتی فراهم می‌شود تا به موضوع رسانه پرداخته شود، امسال هم برنامه‌های هفته خبرنگار از تاریخ 11 تا 17 مردادماه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به نامگذاری روزهای هفته خبرنگار اظهار کرد: در روز 11 مرداد که رسانه و ولایت‌پذیری نامگذاری شده است دیدار با نماینده ولی‌فقیه در مرکز استان و دیدار با ائمه جمعه در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

این مسؤول بیان کرد: 12 مرداد رسانه، ایثار و شهادت‌طلبی نام گرفته است که دیدار با خانواده شهید شاخص رسانه و دیدار با خانواده‌های شهدا در شهرستان‌ها از برنامه‌های این روز است.

وی با بیان اینکه امسال شهید شاخص رسانه محمدزمان روشن‌بخش در قائم‌شهر است، تاکید کرد: روز 13 مرداد ماه روز تجدید میثاق با امام راحل و رهبری و 14 مرداد روز رسانه اقدام و عمل و دیدار از دفاتر رسانه‌ای صورت می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روز  15 مرداد را روز رسانه، نهضت علمی، اقتصاد‌مقاومتی اعلام کرد و گفت: در این روز تور رسانه‌ای برگزار می‌شود، روز شانزدهم روز رسانه و تکریم و 17 مرداد هم روز رسانه،منادیان آگاهی است که تجلیل از خبرنگاران صورت می‌گیرد.

این مسؤول افزود: امسال مراسم اختتامیه همراه با برنامه‌های پایانی جشنواره در نمک آبرود چالوس برگزار می‌شود.

جاودانی تعداد آثار رسیده به جشنواره مطبوعات را 850 اثر اعلام کرد و یادآور شد: تعداد آثار سال گذشته 680 اثر بوده است، آثار امسال در دست‌داوری و داوران در تهران مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نفرات اول هر بخش برای تور کاری و گردشگری به کشور گرجستان فرستاده شدند، تصریح کرد: سعی بر آن است که امسال هم نفرات برتر به یکی از کشورهای همسایه بروند که روسیه شهر ولگاگراد برای این تور در نظر گرفته شده است. 

مدیرکل ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه به عنوان مدیر دستگاه داورها را نمی‌شناسم و هیچ تماسی با هیچ داوری ندارم، افزود: کسی از انتخاب شوندگان خبر ندارد و لیستی که مورد نظر داورها است برای دبیر جشنواره ارسال می‌شود.

این مسؤول در ارتباط با نشریات و خبرگزاری‌هایی که فاقد پروانه نمایندگی هستند نمی‌توانند در جشنواره حضور پیدا کنند، بیان کرد: برخی از نشریات و خبرگزاری‌ها شعبه دارند اما دفتر نمایندگی‌شان ثبت نشده و تاکنون آثار آنها پذیرفته نشده است.

جاودانی با اشاره به استعلام مجدد به معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در ارتباط با پذیرفتن آثار نمایندگی‌های فاقد پروانه بیان کرد: منتظر پاسخ استعلام  هستیم اما به احتمال زیاد این امر پذیرفته نمی‌شود اما این رسانه‌ها در جشنواره‌های ملی می‌توانند شرکت کنند.

وی افزود: تعداد آثار رسیده از رسانه‌های فاقد مجوز 250 اثر است که امیدواریم بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به ارتباط مسؤولان و رسانه‌ها خاطرنشان کرد: ارتباط عنصر رسانه‌ای در راستای شفاف‌سازی حوزه مسؤولیت آن مسؤول باشد.

این مسؤول بیان کرد: وقتی ما رسانه‌ای‌ها ابزار دستگاه‌ها قرار نگیریم و ابزار مدیران نشویم رسالت رسانه‌ای خود را حفظ می‌کنیم.

جاودانی با اشاره به اینکه روابط‌عمومی‌ها در مازندران جایگاه اصلی خود را پیدا کنند، تاکید کرد: روابط‌عمومی‌ها تمام رسانه‌ها را رصد کنند، مسائلی که رسانه‌ها می‌پردازند را تحلیل کرده و به رئیس دستگاه برسانند.

وی با بیان اینکه وقتی رسانه‌ای مطلبی می‌نویسد روابط عمومی‌ها به ما میگویند که چرا برخوردی صورت نمی‌گیرد در واقع خود باید اگر جوابی دارند بنویسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه رسانه‌ها برای دستگاه ها با نوشتن مطلب فرصت ایجاد می‌کنند عنوان کرد: ندیدم که روابط‌عمومی‌ها به صورت جدی ورود پیدا کنند و در جایی تبیین کنند و یا بپذیرند.

این مسؤول در پاسخ به موضوع جلوگیری از ورود خبرنگاران به استانداری مازندران که در چند ماه اخیر صورت گرفته است  گفت: از طریق معاون ارشاد استان نسبت به این موضوع پیگیری صورت می‌گیرد تا از رسانه‌ها برای دعوت و حضور در جلسات و کارگروه‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه سالن اجرای مناسب موسیقی نداریم، افزود: مجبوریم که موسیقی را در استادیوم‌های سرپوشیده ورزشی اجرا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مازندران با اشاره به اینکه با تلاش‌های صورت گرفته اجرای ارکستر ملی ایران در استان برای اولین‌بار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ارکستر ملی پنج‌شنبه این هفته در سالن سیدرسول حسینی ساری به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی برگزار می‌شود.

جاودانی در ادامه به جشنواره رضوی اشاره کرد و گفت: این جشنواره در حوزه ادبیات نمایشی، هنرهای تجسمی، موضوعات دیگر فرهنگی اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها