خبرهای داغ:
فندرسکی تاکید کرد: وظیفه هر پدر و مادری است که فرزند خود را نزد کارشناس اگاه و عالم دینی ببرند که او را نسبت به اصول و عقاید دینی آگاه و روشن کند تا به سبب اجبار پدر و مادر و بدون شناخت دین، از دین گریزان نشود.
کد خبر: ۸۸۹۲۵۳۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ مراسم جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر روز سه شنبه توسط خواهران هیئت رزمندگان برخوار در پایگاه بسیج صدیقه کبری (س) شهر دولت آباد با حضور جمعی از دختران و بانوان دولت آباد برگزار شد.
طی این مراسم از دختران و بانوانی که نام آن ها «معصومه» و «فاطمه» بود، تجلیل شد و در ادامه حاضران از قرائت حدیث شریف کساء و مداحی و مولودی خوانی مداحان منطقه بهره مند شدند.
سخنران جلسه خانم فندرسکی در ادامه به بتبیین شبهه ایه کریمه «لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی…» و رابطه آن با امر به معروف و نهی از منکر به فرمان الهی اشاره داشت.

این استاد تفسیر ادامه داد: در این آیه آمده است: من راه رشد و غی را به شما نشان داده ام و هر که بخواهد مانع دینداری شما شود باید او را از بین برد «واقتلوهم حتی لا تکون فتنه» و حق حیات ندارد و این که رشد راهی است ک انسان را به خیر و صلاح برساند و غی همان چیزی است که انسان را به زندگی حیوانی و گناه می کشاند.
مدرس حوزه های اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی این شبهه اشاره کرد که خداوند از طرفی انسان را آزاد آفریده و می فرماید: «لا اکراه فی الدین» و از طرفی آزادی و اختیار را از او سلب کرده است و عنوان کرد: این آیه اشاره به زندگی سرتاسر گناه و حیوانی دارد که انسان را فرمان به پیمودن راه رشد و سعادت می دهد.

این کارشناس تاکید کرد: وظیفه هر پدر و مادری است که فرزند خود را نزد کارشناس اگاه و عالم دینی ببرند که او را نسبت به اصول و عقاید دینی آگاه و روشن کند تا به سبب اجبار پدر و مادر و بدون شناخت دین، از دین گریزان نشود.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: اگر پدر و مادری واقعا قصد دارند برای فرزند خود کاری انجام دهند باید برای او «قد تبین الرشد من الغی» باشند.
تقدیر از برندگان مسابقه عفاف و حجاب و توزیع آش نذری در بین خواهران در پایان انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها