اگر مسئولین رده بالا در انجام این کرسی‎ها کارشکنی نکرده و فضا را مهیای کرسی آزاداندیشی نمایند، آن وقت فضای آزاد فکری شکل گرفته، حواشی دانشگاه‎ها کم و درنهایت خروجی دانشگاه‎ها، قشر فرهیخته‎ای خواهند بود.
کد خبر: ۸۸۹۲۴۹۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
محمود قائدی مسئول سابق بسيج  دانشگاه علم و فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم برگزاری کرسی‎های آزاد اندیشی در دانشگاه‎ها عنوان کرد: یکی از بهترین زمینه ها برای بحث و تبادل نظر دانشجویان و اساتید پیرامون مسائل مهم، کرسی‎های آزاد اندیشی است. یعنی بجای بحث‎های غیردرسی در کلاس‎های درس یا سکوت در برابر مسائل مهم، همه صاحبنظران و اهل فکر دانشگاهی یکجا جمع شوند و تفکرات شان را آزادانه بیان و انتقاد کنند.

قائدی ادامه داد: هدف این کرسی‎ها، در ابتدا فضاسازی برای آزاداندیشی و بحث آزاد و درنهایت افزایش سطح تفکر و نبوغ دانشجویان و نخبگان دانشگاهی است که معمولا دانشجویان موضوع را حول مسائل سیاسی روز انتخاب می کنند اما زمینه‎های دینی، تاریخی، اجتماعی و فلسفی هم از زمینه‎هایی است که بارها حول آنها بحث شده است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اگر این کرسی‎ها با حمایت مسئولین دانشگاه‎ها و کمک بزرگان اهل فکر برگزار شود و همچنین مسئولین رده بالا در انجام این امر کارشکنی نکرده و فضا را مهیای کرسی آزاداندیشی نمایند، آن وقت فضای آزاد فکری شکل گرفته، حواشی دانشگاه‎ها کم و درنهایت خروجی دانشگاه‎ها، قشر فرهیخته‎ای خواهند بود، اما متاسفانه معمولا چنین نیست و عده ای تمایل ندارند منویات رهبری در این خصوص بصورت کامل اجرایی شود.

مسئول سابق بسيج  دانشگاه علم و فرهنگ در خاتمه اظهار داشت: اشخاصی که جلوی برگزاری کرسی‎های آزاد اندیشی ایستادگی و سازمان‎هایی که کرسی‎های آزاد اندیشی را با موضوعات مد نظر خودشان برگزار می‏کنند و در موضوع برای دانشجویان محدودیت می‎سازند در اصل با اسلامی شدن علوم انسانی مخالفت می‎کنند و اگر وزارت علوم با قدرت و خارج از حاشیه سازی‎های جناحی کرسی‎های آزاد اندیشی و نظریه پردازی را در دانشگاه‎ها فعال می‎کرد امروز عده‎ای غرب زده توان تخریب مبانی اسلامی را در دانشگاه‎ها نداشتند.
ارسال نظرات