باوجود تلاشهای جهانی جهت به استضعاف کشاندن اسلام، امام خمینی (ره) با برجسته کردن جنبه “دین حداکثری” طراز جدیدی از دین را تحت عنوان اسلام ناب ارائه کردند که حضور این اسلام نه در مقابل کفار بلکه در مقابل سطحی نگران نسبت به اسلام بود.
کد خبر: ۸۸۹۲۴۸۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از قزوین، سجاد ریحانی مسئول تحلیل وبررسی سازمان بسیج دانشجویی کشوردر نهمین دوره طرح ولایت استانی-خط امام(ره) در جمع دانشجویان قزوینی که در سالن اجتماعات آینده پژوهی دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بررسی جدال و تقابل دو اسلام را دو نوع رویکرد به دین تحت عنوان "دین حداقلی” و دین حداکثری” بیان نمود و اظهار کرد: دین حد اکثری علاوه بر احکام برای افراد دارای برنامه مدیریتی والزامات اجتماعی است.

مسئول تحلیل وبررسی سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: در صورت اجرای این الزامات، منافع جریانات متقابل با دین متضرر خواهد شد.ازاین سو نظام سلطه سعی در القای باور "ناکارامدی دین در مدیریت جامعه” به جامعه انسانی را داشته و دارد.

ریحانی خاطر نشان کرد: باوجود تلاشهای جهانی جهت به استضعاف کشاندن اسلام، امام خمینی (ره) با برجسته کردن جنبه "دین حداکثری” طراز جدیدی از دین را تحت عنوان اسلام ناب ارائه کردند که حضور این اسلام نه در مقابل کفار بلکه در مقابل سطحی نگران نسبت به اسلام بود.

وی اسلام آمریکایی را به دو نوع لیبرال و متحجر تقسیم کرد و در توضیح آن گفت: اسلام لیبرال اسلامی است که پوسته خارجی دین را داشته ولی ماهیت آن را ندارد و اسلام متحجر دین را تنها در عبادت می‌یابد.

این مسئول بطور کلی تقابل دو اسلام را در این پیچ تاریخی، بین اسلام ناب و قطب صهیونیستی- آمریکایی آن معرفی کرد وگفت: امروزه پیش قراول اسلام ناب در جهان، جمهوری اسلامی ایران است.

مسئول تحلیل وبررسی سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: امروز اسلام ناب در پوسته خارجی خود توانسته است مرزها را بشکافد وپیش برود مشکل اساسی ما در خود جامعه اسلامی است خطر پیش روی ما گرایش به اسلام لیبرال ها است زیرا اسلامی که رویکرد "دین حداقلی” و منزوی را دنبال کند اسلام بی هویت است و از خطر اسلام متحجرها برای جامعه بیشتر است.

ریحانی نیاز امروز را مرور اسلام ناب توسط جوانان از صحیفه امام دانست و بیان کرد: اسلام را در قواره فکری امام درک کنیم و این اندیشه ها را در جامعه ساری وجاری نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات