خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

فریضه حج موجب اقتدار و وحدت مسلمانان می شود

استاندار قزوین گفت: فریضه حج اقتدار، انسجام و وحدت را در بین مسلمانان جهان به همراه دارد.
کد خبر: ۸۸۹۲۴۰۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزارس بسیج در قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین شامگاه سه شنبه در نشست با مدیران حج و زیارت قزوین و کاروان های اعزامی از استان به سرزمین وحی، اظهار کرد: : حج از ضرورت های جامعه اسلامی است و یکپارچگی مسلمانان را به بهترین شکل ممکن نمایان می سازد.
همتی با اشاره به نقش وحدت ساز حج برای دنیای اسلام،گفت: اگر مسلمانان بتوانند با حفظ وحدت، توانمندی ها و قدرت خود را در حج به شکل بهتری به نمایش بگذارند، دیگر قدرت های استکباری نمی توانند برای جهان اسلام خط و نشان کشیده و نسخه بپیچند.
استاندار قزوین در ادامه از مدیران حج و زیارت خواست تا در کنار تامین خدمات رفاهی زائران در این سفر ، شرایطی را فراهم سازند تا حجاج در زمان حضور در سرزمین وحی به لحاظ معنوی بیشترین و بهترین بهره را ببرند.
همتی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ خرید سوغاتی خارجی در بین حجاج باید اصلاح شود، اظهار کرد: از حجاج انتظار می رود اوقات خود را در این سفر به طور کامل به امور معنوی اختصاص دهند زیرا این مراسم تکرار نشدنی است و این فرصت همیشه به دست نمی آید.
استاندار قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید و اشتغال کشور، بهتر است زائران هدایا و سوغات خارجی را که قصد دارند از مکه و مدینه تهیه کنند، از داخل تامین نمایند.
وی در پایان گفت: با توجه به حجم بالای زائران باید برای برپایی نمایشگاه هایی در مبادی ورودی کشور اقدام کرد تا زائران بتوانند نیازهای خود را با کالاهای داخلی تامین کنند.
امسال از استان قزوین یک هزار و 250 نفر برای انجام فریضه حج تمتع در قالب 9 کاروان راهی سرزمین وحی می شوند.

 

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار