12مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به مبلغ 249میلیون ریال نیز در چهارماهه اول سال جاری به متقاضیان واجد شرایط در این بخش پرداخت‌شده است .
کد خبر: ۸۸۹۲۳۸۱
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کمیته امداد شهرستان خرم دره با اشاره به اینکه رسالت این نهاد حمایت از اقشار نیازمند و ضعیف جامعه است، گفت: مأموریت اصلی کمیته امداد شناسایی نیازها و تلاش برای رفع مشکلات جامعه هدف با استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه است .

ابوالفضل احمدی بابیان اینکه جامعه مددجویی تحت حمایت کمیته امداد براثر فقر نیازها و مشکلات متعددی در بخش‌های مختلف دارند،افزود: خدمات ارائه‌شده در کمیته امداد بر اساس نیازهای موجود در خانواده‌های تحت حمایت شکل‌گرفته و به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی به توانمندسازی مددجویان تحت حمایت به‌عنوان رویکرد اصلی کمیته امداد در خدمت‌رسانی به جامعه هدف این نهاد اشاره و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده سالانه 10درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم دره در ادامه بابیان اینکه در سال گذشته تعداد 153 مددجوی خرم دره‌ای توانمند شده و از بدنه حمایتی این نهاد خارج‌شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و 383 خانوار با جمعیت دو هزار و 613 نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خرم دره هستند.

وی جامعه مددجویی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خرم دره را شامل زنان سرپرست خانوار ، سالمندان ، ایتام ، بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی اعلام کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود 3/9درصد جمعیت و7/4 درصد خانوار شهرستان خرم دره تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.

احمدی به خدمات ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خرم دره نیز از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت : خرید ، ساخت ، تعمیر و بهسازی 125 مسکن مددجویی و ایجاد اشتغال برای 9 نفر از خانواده‌های تحت حمایت از اقدامات کمیته امداد شهرستان خرم دره در چهارماهه ابتدای امسال بوده است .

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم دره اعزام 50 مددجوی خرم دره‌ای به مشهد مقدس در قالب طرح شوق زیارت و برگزاری دوره آموزشی قرآن کریم برای 100 نفر از دانش آموزان و دانشجویان با مشارکت موسسه جامعه القرآن این شهرستان را از خدمات این نهاد در حوزه فرهنگی از ابتدای امسال اعلام کرد و ادامه داد : پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی 239 زن سرپرست خانوار و کمک به هزینه‌های درمانی یک هزار و 433 مددجوی خرم دره‌ای از دیگر خدمات این نهاد در سال جاری بوده است.

وی تعداد کمک‌هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج پرداختی به زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خرم دره را از ابتدای امسال 16 مورد به مبلغ 372میلیون ریال اعلام کرد و افزود : 12مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به مبلغ 249میلیون ریال نیز در چهارماهه اول سال جاری به متقاضیان واجد شرایط در این بخش پرداخت‌شده است .

ارسال نظرات