معاون فرماندار بجستان گفت: اگر می‌خواهیم آمار طلاق پایین بیاید و از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی که حاصل طلاق است جلوگیری شود باید مدیران و مسئولان با هم‌اندیشی و برگزاری نشست‌ها، آموزش‌های قبل از ازدواج، داده شود تا جوانان با علم به ازدواج و شناخت مشکلات و فرصت‌های پیش رو به استقبال ازدواج بروند.
کد خبر: ۸۸۹۲۲۱۱
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسین اسدی شب گذشته در نشست علمی تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی که در محل فرماندهی نیروی انتظامی بجستان برگزار شد، آسیبهای اجتماعی را یک گرفتاری که دامن گیر جهان شده است دانست و اظهار کرد: امروز آسیبهای اجتماعی دامن گیر تمام دنیا و جهان گیتی شده است و باید با تغییر نگرش و مدیریت صحیح از بروز و افزایش آسیبهای اجتماعی جلو گیری کرد.
 
وی آسیب های اجتماعی را دو نوع دانست و تصریح کرد: آسیب ها می تواند بنیادی و یا بحرانی باشد که هر کدام در جایگاه خود تاثیر گزار بر جامعه است و آسیبهای بنیادی زیربنای کار محسوب میشود و باید به آن توجه ویژه ای شود.
 
وی ضمن اشاره به آسیب های بنیادی اذعان کرد: آسیب های بنیادی زمان شکل می‌گیرد که گفته های ما با عملکرد ما یکی نباشد و برای مقابله با این آسیب باید راستگویی و صداقت پیشه کرد و این رسالت بر دوش مدیران، که در شهرستان شاخص هستند بیشتر است و اگر دچار این آسیب شدند خطرات ان جامعه را بیشتر تهدید می‌کند.
 
معاون فرماندار بجستان اعتیاد را یک آسیب بحرانی دانست و عنوان کرد: امروز با کم شدن سن ازدواج در برخی مناطق که این ازدواج ها اکثرا بدون پشتوانه تحقیقی است، نهایتا منجر به طلاق می‌شود و آمار طلاق را بالا می برد و باعث ناهنجاری ها و آسیب در جامعه می‌شود.
 
اسدی آمادگی قبل از ازدواج را یک ضرورت برای ازدواج موفق دانست و اظهار کرد: اگر میخواهیم آمار طلاق پایین بیاید و از برخی ناهنجاری های اجتماعی که حاصل طلاق است جلو گیری شود باید مدیران و مسئولان با هم اندیشی و برگزاری نشست ها، آموزشهای قبل از ازدواج داده شود تا جوانان ما با علم به ازدواج و شناخت مشکلات و فرصت های پیش رو به استقبال ازدواج بروند.
 
وی فضای مجازی را قاتل صله رحم دانست و اذعان کرد: فضای مجازی ارتباط و صله رحم را کمرنگ کرده است، خانواده از جایگاه والایی در جامعه برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد و از این رو کمرنگ شدن صله رحم آسیبی برای خانواده قلمداد می‌شود که نهایتا به ناهنجاری تبدیل خواهد شد.
 
معاون فرماندار بجستان خانواده را به جعبه سیاه هواپیما تشبیه کرد و گفت: خانواده جعبه سیاه جامعه است و اگر قرار است به دنبال شناخت آسیب در جامعه برویم باید از خانواده شروع کرد و آغاز برطرف کردن آن آسیب ها نیز خانواده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها