خبرهای داغ:
حجت الاسلام قطبی گفت: خداوند صفاتی از خود را در وجود انسان قرار داده است که با این صفات انسان می تواند کار خدایی انجام دهد.
کد خبر: ۸۸۹۲۱۶۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که به همت حوزه بسیج خواهران در جوار آستان مقدس امامزاده احمد علیه السلام خوانسار برگزار شد با اشاره به صفات برگزیده الهی و اهمیت آنها در زندگی انسان اظهار کرد: خداوند صفاتی از خود را در وجود انسان قرار داده است که با این صفات انسان می تواند کار خدایی انجام دهد.

حجت الاسلام محمد قطبی با بیان صفت عالم بودن و رازق بودن خداوند و قرار دادن این صفات در وجود انسان گفت: خداوند اجازه داده است تا صفت رازقیت در انسان وجود داشته باشد، صفتی که در موجودات دیگر وجود نیست و آنجایی که حیوانات فرزندان خود را تغذیه می کنند از روی غریزه است و این تنها انسان است که کار می کند و کسب رزق دارد.

وی افزود: هر چه انسان این صفات را در خود رشد دهد روحش رشد یافته و به خداوند نزدیک می شود و کسی که می خواهد رشد یابد، باید به این صفات توجه کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دیگر خداوند را گره گشایی بیان کرد و ادامه داد: خدمت کردن و گره گشایی یک صفت خدایی است و اگر می خواهیم خدایی شویم و صفت خدایی پیدا کنیم باید اهل گره گشایی باشیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از صفاتی که خداوند از خود به انسان ها داده است عطوفت و مهربانی است و خداوند آن قدر مهربان است که با بدترین انسان ها نیز مهربانی می کند و نعمات خود را به آنها می دهد و امروز یکی از نیازهای ضروری در خانواده و جامعه ما محبت کردن و مهربانی است.

حجت الاسلام محمد قطبی با اشاره به صفت خالقیت خداوند و وجود و امکان آفرینش و خلق کردن درانسان گفت: خداوند این امکان را به انسان داده است که دارای این صفت باشد چرا که قبل از این که انسان دست به خلق و آفرینش امری بزند خداوند آن را خلق کرده است و اگر همه انسان ها دارای این ویژگی باشند چیزی از خداوند کم نمی شود.

وی با تاکید و توصیه به دختران جوان و نوجوان برای توجه به این صفت الهی تصریح کرد: دختران جوان اگر روی این ویژگی کار کنند حس عزت اجتماعی در آنها تقویت می شود و باید به این فکر کنند که در این دنیا چه کار جدیدی برای کمک به مردم می توان انجام داد و ابداع کرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به چند نمونه از اموری که افراد می توانند به عنوان سنت حسنه مبدع آن باشند افزود: وقتی انسان یک سنت حسنه در جامعه ایجاد کند تا زمانی که آن سنت باقی است ثواب آن به فرد می رسد.


ارسال نظرات