جلال عادلی در گفت‌‌وگو با «بسیج»:

برگزاری کرسی‎های آزاد اندیشی ضرورت است

عادلی گفت: برگزاری این کرسی‎ها تاکید مقام معظم رهبری است و یکی از ملزومات دانشگاه هاست که برخی از مدیران به عمد جلوی برگزاری آنها را می گیرند.
کد خبر: ۸۸۹۲۱۴۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
جلال عادلی مسئول بسیج دانشگاه آزاد واحد دندانپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها عنوان کرد: برگزاری این کرسی‎ها تاکید مقام معظم رهبری است و یکی از ملزومات دانشگاه هاست که برخی از مدیران به عمد جلوی برگزاری آنها را می گیرند یا برخی از مواقع نیز سهل‎انگاری مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها باعث می شود این کرسی‎ها برگزار نشود.

عادلی با تاکید براینکه برگزاری این کرسی‎هایک ضرورت و نیاز اساسی برای دانشگاه‌هاست گفت: کرسی‎های آزاداندیشی فضایی برای ابراز انگیزه و نظر افراد از طیف‎های مختلف است که به دست بسیج یا نیروهای ارزشی دیگر در فضای دانشگاه برگزار می شود که بستری مناسب برای پاسخ به بسیاری از شبهات ایجادشده در ذهن دانشجویان و بررسی بحث های سیاسی روز کشور ایجاد می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اکثریت دانشجویان علی رغم اینکه جزو بسیج دانشجویی یا تشکل های دانشجویی نیستند برگزاری چنین کرسی‎هایی را در موضوعات مختلف از جمله سیاسی، مسائل صنفی و.. از بسیج دانشجویی مطالبه می کنند تاکید کرد: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب نسبت به برگزاری این کرسی‎ها تاکید کرده اند اگر به درستی برگزار شود حتما اثرگذار خواهد بود  ضمن اینکه باتوجه به اینکه این فعل بیشتر از سمت بسیج دانشجویی انجام می شود نشان دهنده این است که خواستار ابراز عقاید و تبادل نظرات مختلف است که اولین پله پیروزی برای خود این طیف است که همیشه مورد این هجمه بوده که دنبال تک صدایی و تک نظری است.

این فعال دانشجویی در خاتمه با انتقاد ازعدم توجه مسئولین دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری این کرسی‎ها مطرح کرد: برخی از مسئولین برای اینکه از آگاهی مردم در نتیجه چنین کرسی‎هایی مورد پاسخگویی قرار نگیرند و برای حفظ وضع موجود خود و اینکه در دانشگاه سرو صدا ایجاد نشود و همان منوال مدیریتی خود را ادامه دهند و آن را حفظ کنند مانع از برگزاری این کرسی‎ها در دانشگاه‌ها می شوند.
ارسال نظرات