خبرهای داغ:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ارتباط دولت با ملت و ملت با دولت باید بر اساس کرامت باشد هیچ پیمانی نمی‌تواند در نظام اسلامی بدون شرط حفظ کرامت انجام شود. اگر کوچکترین قراردادی کرامت را مورد تاثیر قرار داد با اصول در تضاد است چرا که ارتباطات در جامعه اسلامی باید بر اساس حفظ کرامت باشد.
کد خبر: ۸۸۹۱۸۵۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در آیین افتتاح برنامه‌های دهه کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به زندگی با کرامت باید در پرتو قرآن کریم، رسول کریم و امامان با کرامت برای خودسازی تلاش کند، اظهار کرد: بر اساس روایتی از امام رضا(ع) با احیای امر اهل بیت(ع) در جامعه، بدون تردید پیروان اهل بیت(ع) در عالم فراگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر مردم دنیا نسبت به زیبایی کلام اهل بیت(ع) آگاه شوند به سمت آنها روی می‌آورند، اضافه کرد: اگر مردم زیبایی زندگی پاک و در پرتو اخلاق، معنویت، عقلانیت و عدالت اجتماعی که سنگ زیربنای شهرسالم، جامعه سالم و مدینه فاضل است را احساس کنند به سمت سعادت و موفقیت حرکت می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی از بندگی خداوند متعال به عنوان راهکار اصلی سعادت نام برد و خاطرنشان کرد: عالم‌ترین افراد عبدترین فرد و عبدترین فرد کسی است که اراده خداوند متعال را حاکم بر تمام ذرات‌ هستی بداند، نگاه توحیدی به عالم خلقت نخستین گام برای رسیدن به کرامت است.

وی با تاکید بر اینکه انسان مومن در پرتو عبودیت خداوند می‌تواند سبک زندگی اسلامی را شکل دهد، عنوان کرد: نظام‌سازی در اسلام در پرتو اعتقاد به خداوند و ارتباط اجتماعی، دگرخواهی را شکل می‌دهد، امروزه مدعیان حقوق بشر گوش انسان‌ها را کر کرده‌اند در حالی که دگرخواهی به غیر از در پرتو خداخواهی نیست.

رئیسی خاطرنشان کرد: چیزی که از زندگی انسان در مورد دگرخواهی ثبت شده است بر پایه خداخواهی مبتنی است چرا که اگر انسان از خداوند ترسی نداشته باشد نمی‌تواند به این مقام برسد.

وی با اشاره به اینکه بخشش جان و مال نشان از روحیه خداخواهی است، تصریح کرد: اگر انسان حاضر باشد داشته‌های خود را در طبق اخلاص بگذارد می‌تواند به کرامت برسد، ارتباط دولت با ملت و ملت با دولت باید بر اساس کرامت باشد. هیچ پیمانی نمی‌تواند در نظام اسلامی بدون شرط حفظ کرامت انجام شود اگر کوچک‌ترین قراردادی کرامت را مورد تاثیر قرار داد با اصول در تضاد است چرا که ارتباطات در جامعه اسلامی باید بر اساس حفظ کرامت باشد.

رئیسی از کرامت به عنوان یکی از اصول نظام اسلامی نام برد و گفت: رفتار مدیران با زیر مجموعه باید بر اساس کرامت باشد و ارباب رجوع باید احساس کند که کرامت او حفظ می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه دهه کرامت نمادی برای این است که معلوم شود در پرتو کریمان می‌توان به کرامت رسید، گفت: در جامعه بشری ایران اسلامی پرچم‌دار کرامت انسان است و اگر امام خمینی(ره) آزادی قدس شریف را مطرح می‌کنند در این راستا است؛ اکنون همه مشکلات ایران با استکبار بر سر این موضوع است که ایران پرچم‌دار کرامت بوده و اعتقاد دارد نباید به مردم بحرین ظلم کرد و باید اجازه داد که مردم فلسطین و یمن خودشان حکومت خود را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه هر ملتی در عالم حق انتخاب دارد، عنوان کرد: رویکردهای استکباری که در سطح جهان و توسط برخی کشورها از جمله آل‌سعود دنبال می‌شود نشان از حرکت در مسیر خلاف کرامت انسانی است.

رئیسی ادامه داد: چیزی که از این دهه کرامت در پرتو آموخته‌های کریمان می‌آموزیم این است که اگر دنیا با سبک زندگی اهل بیت(ع) آشنا شود موفقیت و سعادت حتمی می‌شود به همین علت شأن حوزه علمیه قم، مراجع تقلید، دانشگاهیان و همه افرادی که پای سفره اهل بیت(ع) حضور دارند این است که باید کلام اهل بیت(ع) و سبک زندگی کریمانه را ترویج کنند چرا که این سبک زندگی گمشده جهان است.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی داعیه دار این است که می‌خواهد تمدنی به نام ارزش‌های دینی و اهل بیت(ع) در عالم برپا کند. به همین علت اجتهادی که در حوزه علمیه آن را تمدن‌ساز می‌دانند طی دهه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی از تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و خادمان این بارگاه تقدیر کرد و گفت: امیدواریم امسال در دهه کرامت بتوانیم برنامه‌های مورد نظر را به شیوه مطلوب دنبال کنیم.
ارسال نظرات