مصطفی برزگر
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام؛
حجت الاسلام مالمیر گفت: احیاء سنت و مکتب حضرت فاطمه معصومه(س) دختران ما ثابت قدم و هم مسلک این بانوی بزرگوار با عفت و حجاب خود دشمنان اسلام را مایوس نموده چرا که اینان مادران آینده نظامند و فرزندان انقلابی و غیور از دامن این مادران پرورش می یابد.
کد خبر: ۸۸۹۱۸۴۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسین مالمیر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی ایلام با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، گفت: روز اول ذی القعده ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(ع) است که به همین مناسبت این روز بزرگ را روز دختر نامیده اند.

حجت الاسلام مالمیر افزود: حضرت معصومه(س) تحت تربیت دو امام معصوم قرار داشتند تا سن 10 سالگی تحت تربیت امام موسی بن جعفر(ع) و پس از آن تا تربیت یافته مکتب امام رضا(ع) بودند.

وی گفت: لقب معصومه را که زیبنده این بانوی والا مقام است را برادرش امام رضا(ع) به ایشان دادند.حضرت معصومه(س) از کمالات معنوی، پاداش تهذیبی و خودشناسی بسیار بالایی برخوردار بودند.

کمالات بسیاری برای ایشان وارد گردیده است که یکی از بزرگترین ویژگی ایشان شفاعتی است که خداوند به اذن ایشان داداه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی ایلام یادآور شد: در زیارت حضرت معصومه(س) می خوانیم "یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه فان لک عند الله شان من شان".امام صادق(ع) می فرماید: برای خدا حرمی است که آن مکه است برای رسول خدا حرمی است که آن مدینه استو برای امیر المومنین(ع) حرمی است که آن کوفه است و برای ما اهل بیت (ع) حرمی است که آن قم است، بزودی دختری که از فرزندان من است در آن دفن می گردد، هر کس ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می گردد.

حجت الاسلام مالمیر گفت: امیرالمومنین، امام کاظم، امام هادی و امام حسن عسگری(علیهم السلام) به قم درود فراوان می فرستادند و به برکت این بانو شهر مقدس قم، مهد علم در میان جهان تشییع می باشد و به برکت ولادت ایشان به دختران توجه شده و روزی به نام روز دختر در تاریخ ثبت گردید.

وی اذعان داشت: قبل از اسلام دختر در میان اعراب جاهل عربستان هیچ ارزش و قربی نداشت و اگر متوجه می شدند که خداوند به کسی دختر داده است چهره ای درهم می گرفتند و از شرم سرهایشان را به زیر می انداختند و آنان را زنده به گور می کردند. اما با ظهور و تابیدن اسلام به دختران قداست داده شد، قبل از رسیدن به مقام والای مادری قداست و حرمت خاصی به دختران داده شد.

حجت الاسلام مالمیر گفت: دختر موهبتی است که از جانب خداوند است که در روایات ما از دختر به عنوان گل و حسنه یاد شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی ایلام تاکید کرد: حال که این روز مبارک به نام روز دختر نامگذاری شده است، دختران ما باید خودشان را هم مسلک این بانوی بزرگوار کنند و با عفت و حجاب خود دشمنان اسلام را مایوس نموده چرا که اینان مادران آینده نظامند و فرزندان انقلابی و غیور از دامن این مادران پرورش می یابد.

وی گفت: انتظار می رود که در احیاء سنت و آئین مکتب حضرت فاطمه معصومه(س) دختران ما ثابت قدم باشند.

ارسال نظرات