نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: رئیس جمهور در سفر خود به کردستان وعده اعتبار 10 میلیارد تومانی برای زیرساخت‌های گردشگری کردستان داد در حالی که این مسئله تاکنون محقق نشده است.
کد خبر: ۸۸۹۱۸۲۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سید احسن علوی در جلسه شورای اداری کردستان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، گفت: مردم کردستان مردمی فرهنگی و فرهنگ ساز هستند و هنر در کردستان در زوایای مختلف صنایع دستی و میراث فرهنگی متجلی است که خود محصول اخلاق و انسان دوستی کردستانی‌هاست.
 

وی با اشاره به اینکه باید به میراث فرهنگی استان افتخار کرد، افزود: هر ملتی که فرهنگ نداشته باشد، نامش از گردونه تاریخ حذف می‌شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران عنوان کرد: کردستان دارای مینیاتوری از تمامی ظرفیت‌ها در همه حوزه‌هاست که می‌تواند فرصتی برای ایجاد اشتغال و به ویژه در زمینه گردشگری باشد.
 

وی با اشاره به اینکه پس از نفت و خودروسازی، گردشگری پرسودترین صنعت است، گفت: متاسفانه این صنعت مغفول مانده در حالی که در کردستان می‌تواند منشا و منبع اشتغال و درآمدزایی باشد.
 

علوی لباس رنگارنگ، سماع دراویش، رقص موزون، موسیقی غنی و طبیعت زیبا را از جمله ظرفیت‌های گردشگری استان دانست و گفت: اکوتوریسم می‌تواند در کردستان بسیار مهم و موثر باشد که زیرساخت‌های آن فراهم نیست و لازم است برای تامین زیرساخت‌ها اقدام شود.
 

وی غار کرفتو، دریاچه زریوار، عمارت‌های تاریخی سنندج و ... را از جمله مکان‌های با اصالت و دیدنی کردستان دانست و افزود: اگر این آثار نباشد، کردستان هویت و اصالت خود را از دست خواهد داد.
 

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به اینکه 300 روستای کردستان می‌تواند به عنوان روستای تاریخی تلقی شود، اعلام کرد: تنها 43 روستای تاریخی در کردستان به ثبت رسیده است.
 

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور در سفر خود به کردستان وعده اعتبار 10 میلیارد تومانی برای زیرساخت‌های گردشگری کردستان را داد در حالی که این مسئله تاکنون محقق نشده است.
 

علوی با اشاره به اینکه شهرهای مرزی ویترین نظام هستند، خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: اگر کردستان را بسازید، کشور را ساخته‌اید.
 

وی در پایان تمرکز گرایی را یک آسیب دانست و خواستار دادن اختیار بیشتر به استانداران شد تا از ظرفیت‌های استان بتوان بهره بیشتری برد.
 
انتهای پیام/7727
 
 

ارسال نظرات