یک نماینده مجلس گفت: در ابتدا بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی ۳ ماهه بود اما اکنون این بدهی به ۸ ماه نیز رسیده است و اگر این وضعیت ادامه یابد ممکن است همچنان شاهد انباشت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها باشیم.
کد خبر: ۸۸۹۱۸۰۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، محمدرضا رضایی کوچی درباره اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس، افزود: متاسفانه به دلیل بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها مشکلات جدی دامن گیر مردم شده است تا جایی که بیمارستان‌ها نیز نمی‌توانند مطالبات خود را پرداخت کرده و کارانه پرستاران را نیز بپردازند. 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیمه‌ها به هیچ عنوان به وظایف خود عمل نمی‌کنند و همین امر اجرای طرح پزشک خانواده را با چالش مواجه کرده است لذا به نظر می‌رسد نظام برنامه ریزی در حوزه درمان نتوانسته به درستی عمل کند. 

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: دولت نباید بیمه‌ها را‌‌ رها کند و باید با برنامه ریزی‌ها به دنبال تزریق اعتبار برای بیمه‌ها باشد تا بیمه‌ها نیز بتوانند بدهی خود را به مراکز درمانی بپردازند. 

وی یادآور شد: در ابتدا بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی 3 ماهه بود اما اکنون این بدهی به 8 ماه نیز رسیده است و اگر این وضعیت ادامه یابد ممکن است همچنان شاهد انباشت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها باشیم. 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: پزشک خانواده طرح بسیار خوبی است که اجرای دقیق آن می‌تواند بار سنگینی از دوش حوزه سلامت بردارد به شرط آنکه بیمه‌ها همراهی لازم را با اجرای این طرح داشته باشند.


ارسال نظرات