خبرهای داغ:
رئیس دادسرای نظامی استان همدان گفت: مطابق ماده پنج این قانون حتی داخل خودروها به مقداری که از بیرون خودرو نمایان است حریم خصوصی افراد محسوب نمی‌شود و مأمور قانون می تواند نسبت به بروز جرائم در این حیطه برخورد کند.
کد خبر: ۸۸۹۱۷۹۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ جعفر طلایی در کارگاه پیشگیری و توجیهی قضایی کارکنان تیپ32 انصارالحسین(ع) همدان آگاهی از قوانین را مصونیت بخش در برابر وقوع جرائم و تخلفات دانست و بیان داشت: به مقداری که کارکنان نیروهای مسلح نسبت به این قوانین توجیه باشند ضریب خطر و آسیب‌های قضایی و جنایی در زمینه‌های مربوطه کاهش خواهد داشت.

وی با تشریح چند ماده از قوانین جرائم نیروهای مسلح؛ عدم اطاعت از مافوق، فرار از خدمت، بکارگیری غیر مجاز سلاح و همیاری با قاچاقچیان را از مواد مهم این قانون برشمرد.

رئیس دادسرای نظامی استان همدان اظهار داشت: خوشبختانه قانون در برابر حالات گوناگون این جرائم و مجازات و تبصره های آن ، از صراحت و استحکام مطلوبی برخوردار است.

وی همچنین به قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و در زمینه محدوده حریم شخصی افراد در متن این قانون تصریح کرد: مطابق ماده پنج این قانون حتی داخل خودروها به مقداری که از بیرون خودرو نمایان است حریم خصوصی افراد محسوب نمی‌شود و مأمور قانون می تواند نسبت به بروز جرائم در این حیطه برخورد کند، بنابراین کسی نمی تواند به بهانه های غیر قانونی با موضوع امربه معروف مخالفت کند.

طلایی تأکید کرد: آحاد جامعه و کارکنان نیروهای مسلح باید نسبت به حدود و حقوق یکدیگر آگاه باشند تا انضباط قانونی وامنیت و سلامت در جامعه حاکم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات