در 10 شناگاه مازندران شامل نمک‌آبرود چالوس، رادیو دریای چالوس، سیترای چالوس، ساحل باغ ملی رامسر، ساحل طلایی رامسر، جمشیدآباد تنکابن، شهید رزاقی تنکابن، خشت‌سر محمودآباد، خط آهی محمودآباد و ساحل پشت سپاه محمودآباد پرچم زرد نصب می‌شود که نشانه آلوده بودن شناگاه است.
کد خبر: ۸۸۹۱۷۵۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سالم و یا ناسالم بودن شناگاه‌های آلوده استان مازندران یکی از دغدغه‌های جدی بود که چند سالی است که پاسخ شفاف و مناسبی به آن داده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد که در سال‌های اخیر میزان آلودگی‌ها به مرزی خطرناکی رسیده است که متولیان محیط زیست استان مازندران اقدام به پایش آلودگی برخی از شناگاه‌های استان مازندران کردند.

مدیران محیط زیست کشور و مازندران برای طرح موضوع سالم و یا ناسالم بودن شناگاه‌های آلوده استان اقدام به برپایی چندین پرچم آبی رنگ در سطح سواحل بابلسر کردند که اعلام کنند که نظارت‌ها در این بخش انجام می‌شود.

بحث شناگاه‌های آلوده مازندران مدت زمان زیادی مطرح بود امام دست رسانه‌ها از دست‌یابی به این اطلاعات کوتاه بود و متولیان محیط زیست چندان علاقه‌ای به طرح این موضوع نداشتند.

در ارتباط با سالم بودن شناگاه‌های بابلسر حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد و بسیاری از کارشناسان نسبت به این موضوع اظهارنگرانی کردند و حتی یک بار نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی نسبت به انتقال شیرابه زباله این شهر به دریا به شدت ابراز نگرانی کرد و از تریبون مجلس در این ارتباط صحبت به میان آورد.

با این وجود مسئولان محیط زیست استان مازندران به نظر می‌رسد که در این بخش چندان دل نگرانی ندارند و با برافراشته کردن پرچم‌های آبی رنگ در این سواحل مهر تایید سلامت بر شناگاه‌های این شهر زدند اما این سوال پیش می‌آید که آیا مسئولان محیط زیست حاضر هستند خودشان در این شناگاه‌ها تن به آب بزنند؟

در روزهای اخیر مصاحبه از مدیرکل بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست منتشر شد که به صراحت در ارتباط با شناگاه‌های آلوده استان مازندران اعلام نظر کرده است.

ضیاء‌الدین الماسی گفت: شهروندان از شنا در شناگاه‌هایی که پرچم زرد دارند، خودداری کنند.

وی اضافه کرد: در 10 شناگاه مازندران شامل نمک‌آبرود چالوس، رادیو دریای چالوس، سیترای چالوس، ساحل باغ ملی رامسر، ساحل طلایی رامسر، جمشیدآباد تنکابن، شهید رزاقی تنکابن، خشت‌سر محمودآباد، خط آهی محمودآباد و ساحل پشت سپاه محمودآباد پرچم زرد نصب می‌شود که نشانه آلوده بودن شناگاه است.

از مسئولان محیط زیست استان مازندران انتظار است که پس از شناسایی شناگاه‌های آلوده نسبت به رفع آلودگی اقدام موثر انجام دهند و حساسیت‌های لازم در این زمینه را افزایش دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها